II CONCURS DE MICRORELATS CIENTÍFICS

CARTEL II CONCURSO DE MICRORRELATOS CIENTÍFICOS

El Departament de Biologia i Geologia de l’IES Tirant lo Blanc convoca la II edició del Concurs de Microrelats Científics amb la finalitat d’estimular l’interés científic i la creació literària entre l’alumnat del nostre centre.

1. Podrà participar qualsevol alumne/-a del centre.
  2. La temàtica serà la ciència en qualsevol dels seus vessants.
  3. Els textos hauran de presentar una extensió compresa entre 5 i 200 paraules.
  4. Podran ser redactats en castellà, valencià, anglés o francés.
  5. Els microrelats es presentaran mecanografiats en la font Arial, grandària 12, a doble espai.
  6. Els participants entregaran el relat al seu professor/a complint les següents pautes: dins d’una funda de plàstic transparent s’introduirà el foli on aparega el text (juntament amb el seu títol), sense cap indicació que puga identificar a l’autor/a. Sobre este es col·locarà, cobrint-ho completament, un altre foli on figure el  pseudònim  de la  persona que presenta l’obra,    el  títol  de la mateixa    i  a  quina categoria pertany (primer cicle, si l’alumnat és de 1r, 2n, 3r d’ESO i FPB; segon cicle, si pertany a 4t ESO, Batxillerat o Cicles Formatius). Dins d’esta funda s’inclourà també un foli doblegat per la mitat i segellament amb cinta adhesiva. En el seu interior apareixeran escrits les dades del participant (pseudònim, títol del microrelat, nom i cognoms, curs i grup).
  7. Ha de ser una història original, inèdita i amb rigor científic. A més del contingut, es valorarà la qualitat lingüística i formal del text. Si es detecten indicis de plagi, l’obra quedarà automàticament fora de concurs.
  8. El termini de presentació dels relats finalitza l’1 d’abril de 2022, a les 15:00h. No s’admetrà a concurs cap microrelat entregat fora de termini o que no complisca les condicions expressades en les presents bases.
  9. Per a sol·licitar qualsevol tipus d’informació, així com per al lliurament de les obres, els alumnes poden consultar al seu professor d’àmbit SCT, (alumnat de 1r ESO i FPB), de Biologia (alumnat de 3r ESO, 4t ESO i Batxillerat), de Física i Química (en el cas de 2n ESO), a qualsevol professor/a o al tutor/a.
  10. S’establiran dos categories: primer cicle (per a l’alumnat de 1r ESO,  2n ESO, 3r ESO i FPB) i segon cicle (4t ESO, Batxillerat i Cicles Formatius).
  11. Dels relats presentats, un jurat seleccionarà dos, que correspondran als dos premis establits:
    • Microrelat de primer cicle: XEC-REGAL PER VALOR DE 50€.
    • Microrelat de segon cicle: XEC-REGAL PER VALOR DE 50 €.
  12. Tots dos xecs es podran canviar per llibres o material escolar en un establiment del barri.
  13. El jurat qualificador emetrà la corresponent decisió, que es farà públic durant les jornades culturals.
  14. Els participants cediran a l’IES Tirant lo Blanc  els drets editorials de reproducció, distribució i comunicació pública, si bé conservaran en tot moment la propietat intel·lectual. Les obres no premiades seran retornades als autors si així ho desitgen.
  15. La decisió del jurat s’aconseguirà per majoria simple dels seus membres, quedant aquell facultat per a la resolució de quantes incidències pogueren sorgir en el curs de les deliberacions. El jurat podrà declarar deserts els premis si considera que els textos manquen de la qualitat mínima exigible.
  16. Els participants, pel fet de prendre part en este concurs, accepten totes les condicions que s’especifiquen en el mateix i se sotmeten expressament a elles.