Àrea 4. Avaluació i retroalimentació
L’avaluació pot afavorir la innovació en l’educació. En integrar les tecnologies digitals en l’aprenentatge i l’ensenyament, hem de considerar com les tecnologies digitals poden millorar les estratègies d’avaluació existents. Al mateix temps, també hem de considerar com poden emprar-se per a crear o facilitar enfocaments d’avaluació innovadors. A més, l’ús de les tecnologies digitals en l’educació proporciona una àmplia gamma de dades que permeten realitzar el seguiment de l’aprenentatge de l’alumnat i facilitar l’anàlisi i interpretació de les dades per a la presa de decisions.
Al mateix temps, les tecnologies digitals poden contribuir al seguiment del progrés de l’alumnat i a facilitar la retroalimentació, l’avaluació i l’adaptació de les estratègies d’ensenyament.
4.1 Estratègies d’avaluació
Descripció. Utilitzar les tecnologies digitals per al disseny dels mitjans i instruments d’avaluació diagnòstica, formativa i sumativa i implementar-los complint amb les mesures de seguretat i protecció de dades personals. Millorar la diversitat i idoneïtat dels formats i enfocaments d’avaluació.
4.2 Analítiques i evidències d’aprenentatge
Descripció. Generar, emmagatzemar, validar, seleccionar, analitzar i interpretar les evidències digitals sobre l’activitat, el rendiment i el progrés de l’alumnat amb la finalitat de millorar el procés d’ensenyament i l’aprenentatge, respectant la normativa vigent quant a protecció de dades.
4.3 Retroalimentació i presa de decisions
Descripció. Utilitzar les tecnologies digitals per a oferir retroalimentació a l’alumnat respectant la privacitat i seguretat de la informació aportada. Adaptar les estratègies d’ensenyament i proporcionar reforç específic a partir de les dades obtingudes. Informar l’alumnat i a les famílies i facilitar la comprensió de les evidències d’aprenentatge aportades per les tecnologies digitals perquè siguen utilitzades en la presa de decisions.