Un centre escolar de qualitat ha de trobar l’equilibri entre l’excel·lència i l’equitat, dos principis que no han d’enfrontar-se, sinó complementar-se. L’excel·lència s’entén com el desenvolupament del potencial humà a través de processos educatius que permetin a l’alumnat anar més enllà del bàsic i aconseguir el seu màxim desenvolupament. Per la seva part, l’equitat no implica tractar a tots de la mateixa manera, sinó garantir que cada estudiant pugui créixer plenament i desplegar les seves capacitats de manera integral.
En aquest context, el Projecte Educatiu de Centre (PEC), aprovat pel Claustre i pel Consell Escolar, es converteix en el document clau que orienta el centre en la seva tasca d’atendre la diversitat de necessitats personals i educatives, pròpies d’una societat plural. A través d’aquest document, la comunitat educativa defineix les seves prioritats i necessitats de manera clara i adaptada a la seva realitat.
El PEC estableix els criteris per personalitzar l’ensenyament, fomentant metodologies que valoren els aprenentatges significatius, el treball en equip i l’ús dels recursos de l’entorn. Així, el PEC no només organitza les accions del centre, sinó que impulsa una visió educativa orientada al desenvolupament integral de cada estudiant.
A continuació, teniu l’enllaç on podeu descarregar el document: PEC.