Projectes eTwinning 2022-2023 al Ribalta

Durant aquest curs escolar tres departaments estan duent a terme dos projectes eTwinning en el nostre centre.

1- Departament de Francés

L’alumnat de 4t ESO de Francés Segona Llengua Estrangera i del Lycée Fernand Renaudeau de Cholet, a França, estan realitzant aquest curs escolar un projecte eTwinning titulat “Pour un lycée vert/ Per un institut verd”.

L’objectiu principal d’aquest projecte és tenir un major coneixement sobre els problemes mediambientals que ens afecten i trobar solucions per a protegir el medi ambient per a així poder traspassar-lo als nostres centres. Els alumnes de tots dos centres estan treballant junts per a explorar temes relacionats amb el medi ambient, com el reciclatge, l’estalvi energètic, les energies renovables i els petits gestos per a protegir-lo.

Les primeres activitats del projecte han estat les presentacions en els fòrums per a conèixer-se, la presentació dels centres i les ciutats, l’elecció del logo i les felicitacions de les festes nadalenques, tal com es pot veure en la imatge.

2- Departament de Biologia i Economia:

Els departaments de Biologia i Economia treballen en equip en el projecte «Creative young entrepreneurs». L’alumnat d’àmbit científic de PR4 i de   de 3r de l’ESO de l’assignatura de Taller d’Economia, treballen al costat de companys de Croàcia, Polònia, Itàlia, Portugal, Turquia i República de Moldàvia.

L’objectiu del projecte és muntar una empresa de souvenirs realitzats amb material reciclat. Durant el projecte l’alumnat empatizarà en una situació real d’aprenentatge investigant del mercat i decidint el preu dels seus productes, crearan material promocional per a l’empresa i el producte (cartell, anunci, lloc web) que contindrà el catàleg de productes amb preus, i finalment presentaran el seu treball. Durant aquest projecte, els estudiants tindran experiències reals d’ús de tecnologies de la informació i la comunicació i llengües estrangeres en un entorn multicultural.

Les primeres activitats del projecte estan sent la presentació dels companys , l’elecció del logo i la distribució de responsabilitats de l’empresa.