Esmorzars saludables

L’alumnat de 1ESO ha realitzat una serie d’activitats per desenvolupar una situació d’aprenentatge dins del projecte interdisciplinari de 1r d’ESO, treballant els sabers bàsics de dos matèries: Taller de relacions digitals responsables i Biologia i Geologia de 1º de la ESO relacionades amb l’alimentació saludable i vehiculades mitjançant l’ODS 3: Salut i Benestar.

El detonant de la situació d’aprenentatge parteix d’una consideració: un dels aspectes claus de la salut i el benestar radica en l’alimentació saludable on l’alumnat pot jugar un paper important al hora d’organitzar i elaborar els seus esmorzars i berenars. Un altre punt a tenir en compte és la utilització de productes de temporada i proximitat per tal de disminuir el impacte mediambiental.

Per una altra banda, és fonamental reforçar a l’alumnat del primer curs la competència digital necessària per incorporar a la resta de matèries per la qual cosa en aquesta situació d’aprenentatge treballaran aspectes com la cerca efectiva d’informació en internet i la utilització de les eines de la plataforma Office 365 incorporades en la identitat digital.

La majoria de les activitats s’han realitzat en grups cooperatius, estables i heterogenis.

El repte consisteix en la planificació i elaboració d’un menú setmanal d’esmorzars i berenars saludables. També han realitzat pòsters amb la descripció de les receptes i un codi qr del vídeo explicatiu.

La foto és de 1r ESO A