L’IES Francesc Ribalta aconsegueix l’acreditació Erasmus en Educació Escolar i en Educació Superior

Aquesta acreditació garanteix la continuïtat dels intercanvis entre alumnat i professorat de la Unió Europea fins al 2027

L’IES Francesc Ribalta, després d’anys de participar en els programes Erasmus+, ha obtingut la doble acreditació -en Educació Escolar i en Educació Superior- per a mantindre la internacionalització del centre, durant el període 2021-2027.

D’una banda s’ha assolit l’acreditació Erasmus en Educació Escolar. Actualment hi ha quatre projectes Erasmus en aquesta etapa educativa. Dos de formació o períodes d’observació de professorat i dos encaminats a la cooperació amb altres centres escolars d'Europa.

D’altra banda, també se li ha concedit la Carta ECHE, Carta Erasmus d’Educació Superior, que proporciona el marc necessari per a poder dur a terme les activitats de col·laboració europea i internacional en l’etapa educativa superior. Tant l’alumnat com el professorat de cicles formatius de grau superior podrà seguir realitzant pràctiques, formacions i projectes en països de la Unió Europea.

D’ençà que es va iniciar el Programa Erasmus+ a l’any 2016, un total de 9 alumnes han realitzat les pràctiques a l’estranger, 12 professores han realitzat estades en altres països i s’han realitzat 6 projectes. D’aquesta manera, amb la nova Carta ECHE es podran seguir duent a terme totes aquestes mobilitats, les quals suposen un gran desenvolupament personal, lingüístic i professional per a totes les persones que les realitzen.

L'objectiu de les mobilitats per a l'Aprenentatge és ampliar i millorar el desenvolupament professional, a més de possibilitar la col·laboració amb altres docents. Amb les Associacions Estratègiques es dona suport a l'intercanvi de bones pràctiques i criteris d'innovació per a abordar reptes comuns, com l'abandó escolar o el baix nivell de coneixement bàsic, fomentant els vincles amb el món extraescolar i amb altres àmbits educatius i formatius.

Això permetrà avançar de manera sostinguda en la internacionalització del centre educatiu per a la seua millora a través de les oportunitats que Erasmus+ ofereix.

acreditacio