l’IES GILABERT DE CENTELLES referència de bones pràctiques ERASMUS + ESCOLAR

Aquests dijous 2 de maig ha tingut lloc a l’IES de Nules una ponència SOS!! Com sobreviure a la gestió d’un projecte ERASMUS escolar, a càrrec de Mª Pilar Flich Cutanda i Noelia Enguix Egea, les dues professores encarregades del programa Erasmus + escolar, cofinanciat per la UE.

A l’activitat han acudit més de 30 docents i equips directius provinents de diferents centres de la comunitat valenciana: Col.legi Lope de Vega de Castelló, IES Ramón Cid de Benicarló, IES Honori Garcia de La Vall d’Uixó, el CEE La Panderola de Vila- Real, IES Miquel Peris i Segarra del Grao de Castelló, Grans i menuts de Castelló, IES El Torrelló d’Onda, CEE Castell Vell de Castelló, Conservatori professional de dansa de Castello, IES Joan Fuster de Bellreguard i l’assessora del Cefire de l’Àmbit inclusiu.

Durant tot el matí, s’han mostrat les bones pràctiques dutes a terme en el centre per tal de donar

suport als participants a l’hora de gestionar els seus propis projectes. L’experiència ha estat molt positiva, inclús s’ha demanat poder fer més jornades com aquesta.
Cal recordar que gràcies al programa Erasmus+ Escolar, en l’IES Gilabert de Centelles s’ha pogut formar a professorat a través de 10 cursos i 12 aprenentatges per observació, i sobretot donar l’oportunitat a 32 alumnes que han participat en intercanvis ( Matera, Bèrgam, Montreuil-sur Mer) i a 57 alumnes que pròximament hi participaran ( Gardone Val Trompia, Catalnisetta, Limbiate, Tallin, Eger, Ede, Thionville)

Aquesta activitat formativa s’emmarca dins d’ iMou-te ( formació per al desenvolupament professional docent a través d’estades formatives, promogut per Subdirecció General de Formació del Professorat, amb la finalitat de proporcionar als docents aprenentatge i/o actualització de coneixements científics i pedagògics, així com l’adquisició d’habilitats metodològiques i el maneig i utilització didàctica de recursos que els centres educatius estan desenvolupant, a través de l’observació).