Conta-contes per l’alumnat del cicle de T.S. Educació Infantil

CONTEM UN CONTE? CONTA-CONTES PER A L’ALUMNAT D’EDUCACIÓ INFANTIL DE LES ESCOLES DE NULES

Dintre el Projecte d’Aprenentatge Servei “Contem un conte?”, l’alumnat de primer curs del Cicle Formatiu de Tècnic/a Superior en Educació Infantil ha anat a contar contes a les aules de diferents escoles de Nules, concretament a les aules d’educació infantil del CEIP Jaume I i de l’Escola Infantil Gorriones.

Es tracta d’un projecte d’Aprenentatge-Servei, mitjançant el qual les i els alumnes del Cicle presten un servei a la comunitat, al temps que aprenen de forma pràctica varies de les competències professionals que han d’adquirir com a futurs i futures educadores infantils.

Per tal de preparar la intervenció, l’alumnat va realitzar un taller formatiu amb un conta-contes professional. Posteriorment, organitzats en grups de 4 persones, van visitar l’aula on anaven a intervindre, entrevistant-se amb la tutora de l’aula. D’aquesta manera feien una primera aproximació a la realitat, coneixent els espais i, especialment, les característiques del grup de xiquets i xiquetes als quals havien de dirigir la seua intervenció.

El següent pas va ser triar el conte adequat per a cada classe, tenint en compte l’edat i necessitats del grup, i seleccionar la tècnica que volien utilitzar. Tots els grups van elaborar els materials necessaris per a la narració i per a la realització d’una activitat posterior amb els xiquets i xiquetes.

El pas final, i més gratificant, ha estat la narració dels contes davant dels infants.

Cal destacar que l’esforç realitzat ha pagat la pena. L’alumnat participant ha valorat molt positivament l’experiència, tant per l’aprenentatge que els ha suposat, com per haver pogut gaudir del contacte directe amb els xiquets i xiquetes, que des del primer moment van agrair la seua presència.