Un gran musical per al final de curs

La cloenda del curs 23/24 ha estat espectacular. Literalment. Un musical interpretat per alumnat de 4t d’ESO ha posat un punt i final innovador a les classes amb llum, colors i música en directe. Tot un èxit!

El teatre musical que ha estat presentat en l’acte de cloenda del curs ha sigut preparat l’alumnat d’Arts Escèniques de 4t, amb la participació de l’alumnat de Música de 4t cantant, recitant i fent algunes coreografies. L’escenografia ha estat a càrrec de Mónica Ibáñez amb el seu alumnat del Projecte Interdisciplinari de 4t d’ESO. La part de projecció –fotos i vídeos– l’ha realitzada Nacho Oyanguren, que ha col·laborat desinteressadament en el projecte. Els tres pilars del projecte han estat Amparo Moreno (Dep. de Música) en la part musical i l’organització, Inma Campos (Dep. de Castellà) en la part teatral i organitzativa i Paco Resurrección (Dep. de Música) en les tres facetes –teatral, musical i organitzativa– així com en la coordinació del projecte.

Caldria remarcar la importància de la part musical, amb la participació del cor de professorat, sempre entusiasta i obert a la proposta, i del conjunt instrumental, en aquesta ocasió estava format per professorat. Les aportacions de Ricard Torres i els seus coneixements de la música rock sempre han resultat molt valuoses i han ajudat a crear un conjunt solvent, alhora que faciliten molt la tasca d’assajos.

El musical que hem representat es titula We will rock you. Està relacionat amb el grup Queen, no sols en les cançon, sinó també amb moltes referències a personatges, títols d’obres, components del grup, etc. En definitiva, es tracta d’un homenatge al rock clàssic.

En l’obra, l’argument ens  mostra una societat distòpica en un futur no molt llunyà on un govern totalitari ha creat una societat uniforme i submisa. Així,no és pot crear música fora de les normes que marquen els governants,  s’ha  prohibit  tota la música del passat i tot el que puga ajudar a rebel·lar-se, com per exemple tocar instruments. En aquest context, un grup de joves s’estan organitzant per  fer una música més autèntica i tornar a ser lliures.

La part teatral s’ha preparat al llarg del dos últims trimestres. A més, la majoria dels actors/actrius són alumnes sense cap experiència teatral. Paco Resurrección destaca que “Ha estat tot un repte fer una obra d’aquestes característiques i estem molt contents del resultat”. Enhorabona, doncs!