Alumnat de segon de Batxillerat del nostre centre han tingut l’oportunitat de participar en una masterclass de neutrins organitzada per l’Institut de Física Corpuscular (IFIC), al campus de Burjassot de la Universitat de València-Estudi General. Aquesta activitat forma part de la seva immersió en el món de la investigació científica i els ofereix una experiència única i inspiradora que complementa la seva formació acadèmica.
Una masterclass de neutrins consisteix en una sessió educativa molt especialitzada que permet l’alumnat entendre els conceptes fonamentals d’aquestes partícules subatòmiques, així com la seua importància en l’estudi de l’univers. Durant la sessió, els estudiants interactuen amb experts en física de partícules, fan preguntes i participen en activitats pràctiques que faciliten la comprensió dels conceptes complexos. Aquest tipus de formació no només ajuda a despertar l’interès per la ciència, sinó que també fomenta el pensament crític i la curiositat científica entre el jovent.
A més, després de la masterclass, els alumnes van gaudir d’un dinar conjunt i van participar en una conferència internacional amb membres del Fermilab, un dels centres de recerca en física de partícules més importants del món, situat a Chicago. Aquesta experiència els ha permès entendre millor la importància de la investigació internacional i la col·laboració entre científics de tot el món.
El fet de participar en aquestes activitats permet l’alumnat conèixer de primera mà com funciona el món de la recerca universitària alhora que els motiva a seguir explorant les ciències i a plantejar-se futures carreres en aquest àmbit del coneixement. Es tracta d’una oportunitat que els enriqueix personalment i acadèmicament, ensems que estimula el seu interès per innovar i descobrir noves fronteres del coneixement.

