Batxillerat


Finalitat

El batxillerat és una etapa postobligatòria de l’educació secundària que té com a finalitat proporcionar als alumnes formació, maduresa intel·lectual i humana, així com els coneixements i les habilitats que els permeten desenvolupar funcions socials i incorporar-se a la vida activa amb responsabilitat i competència.
Els ensenyaments del batxillerat capacitaran als alumnes per a accedir a l’educació superior, tant a l’ensenyament universitari com als ensenyaments artístics superiors, la formació professional de grau superior, els ensenyaments professionals d’arts plàstiques i el disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior.

Principis generals

El batxillerat és una etapa postobligatòria de l’educació secundària i, per tant, té caràcter voluntari.

El batxillerat comprén dos cursos acadèmics i es desenvolupa en modalitats diferenciades, organitzades de manera flexible i, en el seu cas, en diferents vies dins de cada modalitat, *paraque puga oferir una preparació especialitzada a l’alumnat d’acord amb les seus perspectives i interessos de formació o permeta la incorporació a la *vidaactivauna vegada finalitzada el mateix.

Amb caràcter general, els alumnes i *lasalumnos podran romandre cursant batxillerat en règim ordinari durant quatre anys, consecutius o no.

En aquesta etapa es prestarà especial atenció a l’orientació educativa i professional de l’alumnat. A aquest efecte, la conselleria competent en matèria d’educació adoptarà les mesures oportunes.

Les estratègies per a l’adquisició de l’hàbit de lectura i la capacitat d’expressar-se correctament, l’adquisició de valors, *asícomo l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació, estaran integrats en el currículum.

Accés

Els alumnes i *lasalumnos podran accedir al primer curs del batxillerat després d’obtindre el títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria o qualsevol dels títols establits en l’article 4.2 i 4.3 del Reial decret 1467/2007, de 2 de novembre, pel qual s’estableix l’estructura del batxillerat i es fixen els seus ensenyaments mínims.

Objectius

El batxillerat contribuirà a desenvolupar en l’alumnat les capacitats que li permeten:

Exercir la ciutadania democràtica, des d’una perspectiva global, i adquirir una consciència cívica responsable, inspirada pels valors de la Constitució Espanyola *asícomo pels drets humans, que fomenta la corresponsabilitat en la construcció d’una societat justa i equitativa i afavorisca la sostenibilitat.

Consolidar una maduresa personal i social que els permeta actuar de manera responsable i autònoma i desenvolupar el seu esperit crític. Preveure i resoldre pacíficament els conflictes personals, familiars i socials.

Fomentar la igualtat efectiva de drets i les oportunitats entre homes i dones, analitzar i valorar críticament les desigualtats existents i impulsar la igualtat real i la no discriminació de les persones amb discapacitat.

Afermar els hàbits de lectura, estudi i disciplina, com a condicions necessàries per a l’eficaç aprofitament de l’aprenentatge, i com a mitjà de desenvolupament personal.

Dominar, tant en la seua expressió oral com escrita, el castellà i el valencià, i conéixer les obres literàries més representatives escrites en totes dues llengües fomentant el coneixement i l’estima del valencià; *asícomo la diversitat lingüística i cultural com un dret i un valor dels pobles i de les persones.

Expressar-se amb fluïdesa i correcció en una o més llengües estrangeres objecte d’estudi.

Utilitzar amb solvència i *responsabilidadlas tecnologies de la informació i la comunicació.

Accedir als coneixements científics i tecnològics fonamentals i dominar *lashabilidades bàsiques pròpies de la modalitat triada; *asícomo els seus mètodes i tècniques.

Conéixer i valorar críticament les realitats del món contemporani, els seus antecedents històrics i els principals factors de la seua evolució. Participar, de manera solidària, el desenvolupament i millora del seu entorn social.

Comprendre els elements i els procediments fonamentals de la investigació i dels mètodes científics. Conéixer i valorar de manera crítica la contribució de la ciència i la tecnologia en el canvi de les condicions de vida, *asícomo afermar la sensibilitat i el respecte cap al medi ambient.

Afermar l’esperit emprenedor amb actituds de creativitat, flexibilitat, iniciativa, treball en equip, confiança en un mateix i sentit crític.

Desenvolupar la sensibilitat artística i literària, *asícomo el criteri estètic, com a fonts de formació i enriquiment cultural.

Utilitzar l’educació física i l’esport per a afavorir el desenvolupament personal i social.

Afermar actituds de respecte i prevenció en l’àmbit de la seguretat viària i de la salut laboral.

Conéixer, valorar i respectar el patrimoni natural, cultural i històric de la Comunitat Valenciana i la resta de les comunitats autònomes d’Espanya i contribuir a la seua conservació i millora.

Participar de manera activa i solidària en el desenvolupament i millora de l’entorn social i natural, orientant la sensibilitat cap a les diverses formes de voluntariat, especialment el desenvolupat pels joves.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies