Aprenentatge Basat en Projectes per a l’alumnat de la Formació Professional a l’IES Dr. Lluís Simarro

En l’IES Dr. Lluís Simarro, l’alumnat de la formació professional està treballant utilitzant l’Aprenentatge Basat en Projectes (ABP), amb esta estratègia d’innovació educativa el que es busca és respondre a problemàtiques reals de l’empresa, desenvolupant projectes d’aula, basat en els estàndards der pregunta o desafiament, indagació autenticitat, veu de l’estudiantat, reflexió, crítica i revisió, i divulgació. És a dir, s’acosta la realitat que es trobarà l’alumnat en el món laboral a l’aula.
El ABP és un mètode d’aprenentatge actiu en el qual l’alumnat és conscient del seu propi aprenentatge i el desenvolupa involucrant-se i responsabilitzant-se per compte propi amb este com si estiguera treballant en una empresa real.

El treball per projectes situa a l’alumnat en el centre del procés d’aprenentatge gràcies a un plantejament molt més motivador en el qual entren en joc l’intercanvi d’idees, la creativitat i la col·laboració.

Els estudiants experimenten una nova manera d’aprendre i milloren la seua experiència formativa.

A continuació es pot obsevar a l’lumnat de cicles formatius de grau superior de la família d’informàtica i comunicacions

Com exemple del treball realitzat mostrem una extensió feta per Josep Albert Tortosa, de 2DAW, IncluVision La temàtica és molt interessant, ja que és per millorar l’accessibilitat a persones amb discapacitat visual.

Esta extensió és una ferramenta d’accessibilitat versàtil que ajusta la grandària text, afig contrast, invertix colors, canvia la font, llig el text en veu alta i bloqueja anuncis.