En l’IES Dr. Lluís Simarro, l’alumnat de la formació professional està treballant utilitzant l’Aprenentatge Basat en Projectes (ABP), amb esta estratègia d’innovació educativa el que es busca és respondre a problemàtiques reals de l’empresa, desenvolupant projectes d’aula, basat en els estàndards der pregunta o desafiament, indagació autenticitat, veu de l’estudiantat, reflexió, crítica i revisió, i divulgació. És a dir, s’acosta la realitat que es trobarà l’alumnat en el món laboral a l’aula.
El ABP és un mètode d’aprenentatge actiu en el qual l’alumnat és conscient del seu propi aprenentatge i el desenvolupa involucrant-se i responsabilitzant-se per compte propi amb este com si estiguera treballant en una empresa real.
El treball per projectes situa a l’alumnat en el centre del procés d’aprenentatge gràcies a un plantejament molt més motivador en el qual entren en joc l’intercanvi d’idees, la creativitat i la col·laboració.
Els estudiants experimenten una nova manera d’aprendre i milloren la seua experiència formativa.
A continuació es pot obsevar a l’lumnat de cicles formatius de grau superior de la família d’informàtica i comunicacions
Com exemple del treball realitzat mostrem una extensió feta per Josep Albert Tortosa, de 2DAW, IncluVision La temàtica és molt interessant, ja que és per millorar l’accessibilitat a persones amb discapacitat visual.
Esta extensió és una ferramenta d’accessibilitat versàtil que ajusta la grandària text, afig contrast, invertix colors, canvia la font, llig el text en veu alta i bloqueja anuncis.