CONVIDATS AL TRIBUNAL DE LES AIGÜES

L’alumnat del projecte de codocència de 2n d’ESO (Història i Valencià) ha visitat hui, como a convidats, el Tribunal de les Aigües que té lloc a la porta dels apòstols de la Catedral de València tots els dijous a les 12h. La visita formava part d’una activitat que es va iniciar a les aules anomenada “Entre la Tradició i la Modernitat: Programa educatiu sobre El Tribunal de les Aïgues de la Vega de València”. Un recurs didàctic a l’aula que consistia en un joc de rol per conèixer el funcionament del Tribunal i la seua relació amb l’horta valenciana des de l’època islàmica. Aquesta activitat que posa en valor la funció del Tribunal de les Aigües, garantir l’ordre en el reg i ha sigut reconegut, per la UNESCO, com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat en el 2009.

Després el nostre alumnat s’ha convertit en petits/es historiadors/es amb un joc on han conegut les curiositats d’alguns del momuments més importants de la València medieval. Una activitat estrela per a posar fi al primer trimestre.

La foto de grup amb els membres del Tribunal