Erasmus +: Visitem l'”Agrupamento Escolas Póvoa de Santa Iria”

Una de les particularitats del sistema educatiu portugués és la reunió de totes les etapes educatives sota la mateixa direcció, a un complex d’edificis. D’aquest manera, tot l’estudiantat comparteix espais des dels 3 anys fins els 18. Organitzativament, a l’administració li permet estalviar diners; pedagògicament, el projecte educatiu és més gran i complex.

Una de les coses que sorprén és la gestió del temps: amb alumnat de nivells tan variats, cada etapa segueix un horari diferent per a l’entrada, l’eixida, els descansos, l’hora de dinar… amb la qual cosa, no hi ha timbre que indique el canvi de classe i els corredors i espais comuns sempre estan plens. És l’alumnat el responsable de saber on ha d’estar i a quina hora. Per tant, no hi ha control de l’assistència a classe, només d’assistència al centre a través del torn d’entrada.