Projecte ApS. Cooperativa Persones de Confiança (22-23)

Nou curs i nous reptes dins de  PR4 (Programa de Reforç de 4t d’ESO ). Aquest programa té com a finalitat que l’alumnat desenvolupe les competències clau i assolisca els objectius generals de l’etapa.

El programa s’organitza de forma integrada. A més, utilitza una metodologia específica, activitats pràctiques i àmbits diferents dels establits amb caràcter general. Suposa una estructuració diferent amb unes condicions d’atenció diferenciades i unes mesures de suport i reforç, per a donar bons resultats.

L’alumnat treballa per projectes interdisciplinaris com és el projecte ApS Cooperativa “Persones de Confiança”. Aquest projecte porta tretze anys realitzant-se en el grup de PR4.

El projecte ApS és una proposta educativa que combina processos d’Aprenentatge i de Servei a la Comunitat en un sol projecte molt articulat, en el qual els i les participants s’impliquen en necessitats reals de l’entorn amb la finalitat de millorar-lo.

L’alumnat treballa de forma activa i dinàmica sobre necessitats reals de l’entorn aportant solucions pròpies basades en el treball col·laboratiu i cooperatiu en accions útils per a la comunitat.

Les actuacions de la cooperativa es plasmen en diferents accions, sense ànim de lucre, com són:

• D’una banda, la venda de productes realitzats pels mateixos alumnes i la compravenda de productes manufacturats. Els beneficis aniran destinats a un projecte solidari.
  • D’altra banda, fer un servei a la comunitat. En aquest moment estem pendents de diverses opcions de serveis per a realitzar en la comunitat.