Dia 3: Flipant amb les escoles islandeses

Hui ens hem separat per visitar dues escoles. Mentre Arantza anava a Menntaskólinn við Sund, Àngel ha recorregut els increïbles corredors de Borgarholtsskóli.

Menntaskólinn við Sund és una escola enfocada a l’accés a la universitat, on l’alumnat té la llibertat de triar no només l’itinerari formatiu, sinó també les matèries que vol estudiar en cadascun dels tres trimestres en què es divideix el curs.

Borgarholtsskóli és una escola dedicada a ensenyament secundari entre 16 i 19 anys. Tenen una proposta educativa àmplia, però destaquen els estudis equivalents a cicles formatius de mecànica i electricitat.

Les instal·lacions en ambdues escoles són realment impressionants, i es potencien especialment els espais oberts i flexibles on l’alumnat pot treballar de forma autònoma.

El silenci, la naturalitat amb què l’alumnat i el professorat utilitza la tecnologia… trasmenten que el centre és verdaderament eixe lloc acollidor on es pot aprendre i sentir-se com a casa. Eixe lloc de què tens cura perquè en formes part.

Tal volta nosaltres podem acoseguir alguna cosa pareguda.