Formació alumnat observador

El nostre projecte avança i millora

Com ja sabeu, el nostre projecte “Caminant amb cor i cap” no té una altra finalitat que la d’aconseguir el benestar del nostre alumnat en el centre. Sabem que és un treball difícil i complicat, perquè hi ha molts matisos en la vida quotidiana que fan que el nostre alumnat estiga alterat i perda aqueixes facetes de respecte, educació, cortesia, honestedat… que desitjaríem que tingueren totes les persones del món.

No volem robots, NO, volem persones que respecten a les altres independentment de l’ètnia religiosa, ideologia política, condició sexual o necessitats especials que tinguen. Tots som iguals i diferents alhora i això és bastant difícil d’assimilar entre els i les adoslescentes.

Ho és entre les persones adultes! Com no serà difícil entre ells i elles?

Perquè ací està el nostre objectiu. Intentar ajudar-los perquè quan siguen adultes no els passe com als adults actuals. I la millor manera és amb l’ajuda del propi alumnat.

Tenim un gran grup d’alumnes i alumnes de primer i segon de l’ESO que han començat la seua formació perquè servisquen de referent i suport per a tot l’alumnat que el requerisca, necessite parlar, se senta malament, pel motiu que siga i així, d’igual a igual, dialogar, raonar i millorar la convivència en el centre.

L’objectiu no és resoldre problemes, això no sempre es pot, però sí que suavitzar la situació o escoltar, tan necessari hui dia.

La meitat de la formació serà abans de Setmana Santa i l’altra meitat després.

L’equip de convivència està molt agraït per la implicació d’aquest gran grup d’alumnes i alumnes que s’està formant per a millorar i ajudar en la convivència en el nostre centre.

Sabem que no els resultarà senzill, però admirem la seua col·laboració i estem segurs que, davant un problema, una conversa entre iguals resultarà més efectiva que entre adult-adolescent.

Equip de convivència