
Admissió ESO/BAT
Valoració de Sol·licituds
IMPORTANT:
- La persona interessada formularà una sol·licitud per a cada alumne o alumna que contindrà una declaració responsable de cada una de las circumstàncies requerides per a l'admissió.
- En el moment de formular la sol·licitud no es requerirà l'aportació de la documentació acreditativa de les circumstàncies declarades.
- Las circumstàncies declarades hauran de ser acreditades posteriorment, en el moment d'efectuar la matrícula o en ser sol·licitades pel centre.
La falsedat en les dades declarades, o no suficientment acreditades, donarà lloc a l'anul·lació de la sol·licitud, escolaritzant-se l'alumne o alumna en algun dels centres en els que queden llocs vacants, una vegada finalitzat el procés d'admissió.
La preferència d'accés als centres s'efectuarà d'acord amb l'ordre de prelació següent:
- L'alumnat procedent del mateix centre escolar.
- L'alumnat procedent dels centres adscrits.
- L'alumnat que haja de canviar de residència per causa de violència de gènere o de terrorisme.
- L'alumnat que es trobe en situació d'acolliment familiar o en guarda amb finalitats d'adopció.
Aquest alumnat tindrà preferència per a accedir, a elecció de la família, al centre on estiguen escolaritzats els fills o filles de les famílies acollidores o altres menors a càrrec seu, o a un centre situat en l'àrea d'influència del seu domicili familiar o laboral. - L'alumnat d'acolliment residencial.
- L'alumnat que haja de canviar de residència per desnonament familiar.
- L'alumnat esportista d'elit, d'alt nivell i el d'alt rendiment, així com el personal tècnic, entrenador, arbitral i jutge d'elit de la Comunitat Valenciana tindrà preferència per a accedir al centre situat en la zona d'influència del lloc on realitze l'entrenament.
- La conselleria que tinga atribuïdes les competències en matèria educativa podrà determinar els centres d'Educació Secundària en els quals tindran prioritat en l'admissió els alumnes i les alumnes que cursen simultàniament ensenyaments d'Educació Secundària, ensenyaments reglats de Música i Dansa i l'alumnat esportista d'elit, d'alt nivell i el d'alt rendiment.
- L'alumnat del centre tindrà preferència per a accedir a les places vacants oferides en el seu centre quan es tracte de les places de primer curs de Batxillerat d'aquelles modalitats que el centre tinga autoritzades a impartir, a excepció de la modalitat artística.
En el cas que el nombre d'alumnes que opte per accedir al primer curs de Batxillerat d'aquestes modalitats excedisca de les vacants del centre, es garanteix un lloc escolar en un altre institut d'Educació Secundària o centre de la seua localitat, el més pròxim possible al seu centre d'origen, tenint en compte la petició de centres de l'alumnat o els seus representants legals en el procés d'admissió i respectant l'ordre de baremació.
ORDRE 7/2016 (Text consolidat)
Article 42 Acreditació de situacions
- L'acolliment familiar o en guarda amb finalitat d'adopció s'acreditarà aportant la resolució administrativa o judicial per la qual s'haja formalitzat, un certificat emés per la conselleria competent en matèria de benestar social, en la qual es faça constar l'existència de l'acolliment familiar o de la guarda amb finalitat d'adopció i l'entitat dels acollidors.
- L'acolliment residencial s'acreditarà aportant certificació emesa per la conselleria competent en matèria de benestar social.
- La situació de víctima de violència de gènere, terrorisme o desnonament es justificarà aportant resolució judicial o administrativa en la qual s'acredite aquesta circumstància.
- La condició d'esportista s'acreditarà aportant fotocòpia del BOE o del DOCV en el qual figura el reconeixement com a tal o certificat d'esportista d'alt rendiment emés pel Consell Superior d'Esports.
El lloc d'entrenament s'acreditarà amb certificat emés pel representant legal del club o federació. - La condició de persona destinatària de la Renda Valenciana d'Inclusió s'acreditarà mitjançant la cessió de les dades corresponents entre les conselleries competents en matèria de renda valenciana d'inclusió i d'educació, mantenint la confidencialitat de les dades de caràcter personal prevista per la normativa sobre protecció de dades.
Criteri | Punts | |
1 | Germans o germanes: | 15 |
Per cada germà o germana matriculat en el centre sol·licitat, que haja de continuar assistint al mateix centre en el curs escolar per al qual se sol·licita plaça | ||
2 | Quan un o ambdós pares, mares o tutors siguen treballadors, en actiu, en el centre: | 5 |
3 | Domicili: | |
Àrea d'influència | 10 | |
Àrea limítrofa | 5 | |
4 | Renda Valenciana d'Inclusió: | |
En cas de les persones destinatàries de la Renda Valenciana d'Inclusió (RVI) | 4 | |
5 | Renda Familiar (sense ser persona beneficiària de la RVI) d'acord amb l'IPREM, corresponent a 14 pagues, en relació a l'exercici fiscal anterior en 2 anys a l'any natural en què es sol·licita plaça: | |
Renda anual per càpita igual o inferior a la meitat de l'IPREM | 3,5 | |
Renda anual per càpita superior a la meitat de l'IPREM i inferior o igual a l'IPREM | 3 | |
Renda anual per càpita superior a l'IPREM i inferior o igual al resultat de multiplicar l'IPREM per 1,5 | 2,5 | |
Renda anual per càpita superior al resultat de multiplicar l'IPREM per 1,5 i inferior o igual al resultat de multiplicar el IPREM per 2 | 2 | |
6 | Família nombrosa: | |
Especial | 5 | |
General | 3 | |
7 | Discapacitat: | |
Discapacitat de l'alumne o alumna | ||
Igual o superior al 65% | 7 | |
Igual o superior al 33% i inferior o igual al 64% | 4 | |
Discapacitat del pares, mares, tutors, germans o germanes de l'alumne o alumna | ||
Igual o superior al 65% | 5 | |
Igual o superior al 33% i inferior o igual al 64% | 3 | |
8 | Família monoparental | |
Especial | 5 | |
General | 3 | |
9 | Accés a Batxillerat: | |
S'agrega la nota mitjana obtinguda en l'ESO o en un cicle formatiu de grau mitjà |
Acreditació de les circumstàncies al·legades
ORDRE 7/2016 (Text consolidat)
Article 34. Germans o germanes
- Es consideren germans aquells a què es refereix l'article 36 del Decret 40/2016.
- Només es computarà l'existència de germans o germanes matriculats en el centre si aquests cursen ensenyances concertades en ell o en un centre públic i continuen assistint a aquest en el curs escolar per al qual se sol·licita l'admissió.
- També es computaran els germans o germanes quan concórreguen els requisits establits en l'apartat 4 de l'article 29 del Decret 40/2016.
- Si els cognoms no són coincidents s'acreditarà la relació per mitjà del llibre de família, certificat del registre civil o sentència per la qual s'adjudique la tutela.
Article 35. Domicili
- El domicili familiar s'acreditarà per mitjà de la presentació del DNI del pare, mare o tutor i d'un rebut recent d'aigua, llum o telèfon o contracte de lloguer.
Si hi ha discrepància entre els domicilis que figuren en ambdós documents es podrà requerir un certificat de residència lliurat per l'ajuntament.
En cas de custòdia compartida acordada judicialment, es considerarà domicili familiar aquell en què estiga empadronat l'alumne o alumna.
En el cas que es presente un contracte de lloguer, haurà d'acreditar-se que s'ha efectuat el corresponent depòsit de fiança (model 805 0 806) en la conselleria competent en matèria d'hisenda. - El lloc de treball del pare, de la mare o del tutor podrà ser considerat, a instància del sol·licitant, amb els mateixos efectes que el domicili familiar.
- Per a la justificació d'aquesta circumstància, els treballadors i treballadores per compte d'altri aportaran certificat emés per l'empresa en què acredite suficientment la relació laboral i domicili del centre de treball.
Els treballadors i treballadores per compte propi ho acreditaran aportant la declaració censal d'alta, modificació i baixa en el cens d'empresaris, professionals i retenidors (model 036 o 037). - Quan l'alumne o alumna residisca en un internat, es considerarà el domicili de la residència com a domicili de l'alumne o alumna i això sense perjuí de l'aplicació de les normes específiques per a aquest supòsit que es dicten en desplegament de l'apartat 2 de la disposició addicional sisena del Decret 40/2016.
Article 36. Pares i mares treballadors del centre
La circumstància que el pare o la mare o tutors siguen treballadors en actiu en el centre docent, prevista en l'article 30 del Decret 40/2016, l'acreditarà la titularitat o la direcció, segons es tracte d'un centre privat concertat o d'un centre públic.
Als efectes d'aquest article, tenen la consideració de treballadors actius en el centre:
- En els centres públics: el personal funcionari i el personal laboral de la Generalitat, o de l'Administració local, que presten serveis efectius en el centre.
- En els centres privats concertats: el personal docent i no docent que tinga subscrit contracte laboral vigent i directe amb el titular del centre.
Article 37. Renda de la unitat familiar
- Per a l'obtenció de la puntuació pel concepte renda anual de la unitat familiar, serà requisit imprescindible omplir les dades que figuren en l'annex VI d'aquesta ordre i l'autorització que hi figura perquè l'Administració educativa obtinga confirmació de les dades a través de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària.
A aquest efecte tots els membres de la unitat familiar majors de 16 anys autoritzaran la comprovació amb la seua firma en el document que figura com a annex VI d'aquesta ordre. - En el cas que s'opte per no aportar l'annex no es valorarà aquest criteri.
Tampoc no es valorarà aquest criteri si un membre de la unitat familiar, major de 16 anys, no firma el mencionat annex. - La renda de la unitat familiar serà la corresponent a l'exercici fiscal anterior en dos anys a l'any natural en què se sol·licita la plaça escolar.
- La renda de la unitat familiar es determinarà dividint els ingressos entre el nombre de membres que la componen.
- Es considerarà unitat familiar la formada pels cònjuges i els fills o filles menors de 18 anys, així com els majors d'aquesta edat i menors de 26 anys que convisquen en el domicili familiar i no perceben cap tipus d'ingressos.
- Per a l'obtenció de la puntuació pel concepte de ser persona destinatària de la Renda Valenciana d'Inclusió, serà requisit imprescindible que les persones sol·licitants autoritzen l'Administració educativa perquè obtinga confirmació de les dades a través del departament competent en aquesta matèria. En cas de no prestar aquesta autorització, no es valorarà aquest criteri.
- En el cas de separació o divorci dels pares, no es consideraran els ingressos del que no visca en el mateix domicili de l'alumne.
Es considerarà membre de la unitat familiar el cònjuge del pare o la mare de l'alumne o alumna que convisca en el mateix domicili.
En cas de custòdia compartida, es consideraran membres de la unitat familiar els que convisquen en el domicili d'empadronament de l'alumne o alumna. - La composició de la unitat familiar serà la corresponent al moment de presentar la sol·licitud.
Article 38. Discapacitat
- La discapacitat dels i les alumnes, germans o germanes, els seus pares o mares, tutors o tutores s'acreditarà per mitjà del certificat corresponent o amb la targeta acreditativa de la condició de persona amb discapacitat emesos per la conselleria competent en matèria de benestar social.
- Amb els mateixos efectes es valorarà la resolució per la qual es reconeix als pares o mares, tutors o tutores i germans o germanes, si és el cas, una pensió d'incapacitat permanent en el grau de total, absoluta o gran invalidesa i els pensionistes de classes passives que tinguen reconeguda una pensió de jubilació o de retir per incapacitat permanent, de conformitat amb el que estableix l'article 34.4 del Decret 40/2016.
Article 39. Família nombrosa
- La condició de membre de família nombrosa s'acreditarà aportant el títol oficial de família nombrosa a què fa referència l'article 4 de la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de Protecció de les Famílies Nombroses.
Article 40. Família monoparental
- La condició de membre de família monoparental s'acreditarà aportant el títol de família monoparental expedit per la conselleria competent en matèria de família. Aquest títol estarà regulat en la normativa vigent per la qual es regule el reconeixement de la condició de família monoparental en la Comunitat Valenciana.
Article 41. Resultats acadèmics
- Els resultats acadèmics obtinguts per l'alumne o alumna es tindran en compte per a l'accés a Batxillerat.
- Per a l'accés a Batxillerat, a la puntuació obtinguda en aplicació dels criteris establits amb caràcter general, s'afegirà la nota mitjana de l'Educació Secundària Obligatòria o si és el cas la d'un cicle formatiu de grau mitjà.
- Els alumnes aportaran, a més dels documents ressenyats amb caràcter general, certificació en què conste la nota mitjana obtinguda en Educació Secundària Obligatòria o en el cicle formatiu.
- La certificació, en Educació Secundària Obligatòria, s'ajustarà al model que figura com a annex XVII d'aquesta ordre.
- Aquesta certificació serà emesa pel centre docent en què l'alumne haja cursat l'últim curs dels corresponents ensenyaments.
- Les certificacions es lliuraran en el termini de dos dies hàbils, exclosos dissabtes, comptats a partir de la finalització de les activitats lectives del corresponent curs escolar. El termini d'entrega en el centre on s'ha sol·licitat lloc escolar conclourà l'endemà.
Les certificacions corresponents a les proves extraordinàries s'entregaran respectivament en el termini d'un dia, tant per al lliurament com per a la posterior entrega, a comptar de la data assenyalada en el calendari escolar per a la finalització de les proves. - Quan l'alumne o alumna procedisca del mateix centre, aquest tràmit l'efectuarà directament el centre.
- La direcció general competent en matèria de centres docents regularà, si és el cas, el procediment perquè l'acreditació dels resultats acadèmics es puga certificar telemàticament entre els diferents centres.
- La nota mitjana de l'etapa d'Educació Secundària Obligatòria serà la mitjana aritmètica de les qualificacions de totes les matèries o àmbits cursats per l'alumnat, expressada amb una aproximació de dos decimals per mitjà d'arredoniment.
Es considerarà als efectes de càlcul l'última qualificació obtinguda en cada àrea de cada un dels cursos. - Quan les qualificacions no siguen aritmètiques es valoraran segons la següent escala numèrica:
-
- Insuficient o no presentat: 3
- Suficient: 5,5
- Bé: 6,5
- Notable: 7,5
- Excel·lent: 9