Procediment d'Admissió
Participació en el procés d’admissió
- La participació en el procés d’admissió es realitzarà, exclusivament, de manera telemàtica.
Per realitzar la sol·licitud serà necessari identificar-se i obtenir la «clau d'admissió» des de la pàgina web de la Conselleria, previa verificació de la identitat de la persona sol·licitant.
La clau d'admissió estarà composta per un identificador personal (usuari) i una contrasenya que haurà de ser conservada per a consultar els resultats o presentar reclamació, si fora necessari.
La persona interessada obtindrà una única «clau d’admissió» per a totes les sol·licituds que presente..
Les opcions d'identificació són les següents:
- DNIe/Certificat electrònic/Cl@ve PIN/Cl@ve Permanent.
- Identificació amb DNI o NIE (Targeta d'estranger, Permís de residència o Certificat de registre de ciutadà de la Unió Europea).
Si no pot identificar-se amb ninguna de les opcions indicades ha d'acudir a la Direcció del centre educatiu que vaja a sol·licitar com a primera opció amb un document que acredite la seua identitat.
Oferta Formativa
*Tots els Batxillerats de règim diürn són en torn de matí.
Procediment Intern IES BENLLIURE
Si va a sol·licitar plaça a l'IES BENLLIURE com a primera opció, amb la finalitat d'organitzar el seu itinerari formatiu cal reomplir la sol·licitud d'Itineraris Formatius:
Fases del Procés d'Admissió
Fases del procés d’admissió
El procés d’admissió es compondrà de tres fases: ordinària, extraordinària i contínua.
A) FASE ORDINÀRIA: és la que es correspon amb la presentació de sol·licituds en el període ordinari que es determine en el calendari publicat en la resolució anual de la direcció general competent en matèria de centres docents.
Qui ha de participar?
ESO
- Han de participar obligatòriament en el procés de confirmació de plaça, l’alumnat dels centres adscrits a l’IES Benlliure (CEIP Carles Salvador, CEIP Max Abu, CEIP San Fernando i CEIP Vivers) per manifestar la voluntat o no de continuar en l’IES Benlliure els estudis de 1r ESO.
-
- Si confirmen la plaça, hauran de formalitzar la matrícula en els terminis establerts i finalitzen així el procés d’amissió. (Es este cas ja no pot presentar sol·licitud per altres centres, en cas de participar entraran en duplicitat)
- Si NO confirmen la plaça, renuncien a la reserva de plaça i han de participar obligatòriament la fase ordinària, presentant la sol·licitud d’un lloc escolar.
- Alumnat nouvingut sense plaça escolar
- Alumnat que vol canviar de centre.
DUPLICITAT, S’entendrà com a duplicitat de sol·licituds aquells casos en els quals, havent confirmat plaça en el centre adscrit, participen voluntàriament en el procés d’admissió. En estos casos podran optar únicament a les places en la fase extraordinària
BATXILLERAT
- Per poder accedir a un lloc escolar de batxillerat tot l’alumnat ha de participar en el procés d’admissió.
- L’alumnat de l’IES Benlliure ha de participar en el procés, independentment que tinga preferència d’obtenció de plaça o no.
B) FASE EXTRAORDINÀRIA: serà aquella que es produïsca amb posterioritat a la fase ordinària i suposarà participar en un segon torn per a poder sol·licitar els llocs que han quedat vacants després de la finalització de la fase ordinària.
En esta fase s’optarà als llocs que han quedat vacants després de la finalització de la fase ordinària.
Qui ha de participar?
- Alumnat que ha participat de la fase ordinària que no han obtingut lloc escolar.
- Alumnat que no ha participat en la fase ordinària
- Alumnat nouvingut sense lloc escolar
- Alumnat amb duplicitat o exclòs de la fase ordinària
C) FASE CONTÍNUA: la que es produïsca des de la finalització de la fase extraordinària fins a l’inici de l’ordinària del procés d’admissió següent.
Qui ha de participar?
- Alumnat que havent participat en els dos torns de sol·licitud anteriors no haja obtingut plaça.
- Alumnat sobrevingut una vegada iniciat el curs escolar.
- Alumnat en altres circumstàncies degudament acreditades que requereixen l’assignació d’un nou lloc escolar.
- Alumnat exclòs del procés quan es comprove la falsedat de la documentació aportada per a acreditar les circumstàncies objecte de baremació.
Tramitació electrònica del procediment d’admissió
- D’acord amb el que s’establix en el Decret /2024 i en l’Orde 8/2024, el procediment d’admissió als ensenyaments d’Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat en el curs 2024-2025 ha de tramitar-se de manera electrònica.
Les persones interessades podran consultar la normativa i accedir a les diferents fases del procediment d’admissió a través del portal de la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació habilitat per a l’admissió de l’alumnat. Des d’esta ubicació electrònica també és possible accedir a la «Secretaria Digital».
- El format vàlid i oficial de tots els documents serà únicament el que estiga disponible en el portal esmentat en l’apartat anterior i el que es genere en l’aplicació informàtica corresponent.
- Les persones interessades hauran d’accedir al portal de la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació habilitat per a l’admissió de l’alumnat per a omplir el formulari electrònic de sol·licitud d’admissió, segons l’ensenyament que corresponga.
- Haurà de presentar la sol·licitud el pare, mare o tutor o tutora o representant legal de l’alumne o alumna per a qui se sol·licita plaça escolar, llevat que este o esta siga major d’edat o menor emancipat.
La persona interessada formularà una sol·licitud per a cada alumne o alumna que contindrà una declaració responsable de cada una de les circumstàncies requerides per a l’admissió. En el moment de formular la sol·licitud, no es requerirà l’aportació de la documentació acreditativa de les circumstàncies al·legades; esta documentació s’aportarà en el moment en què es formalitze la matrícula.
Les persones participants en el procés d’admissió hauran de reunir les circumstàncies al·legades com a criteris per a la valoració de les sol·licituds en el moment de presentació de la sol·licitud de plaça, tal com es fa constar en la declaració responsable.
- Per a poder realitzar la sol·licitud, serà necessari obtindre la «clau d’admissió» des del portal de la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació habilitat per a l’admissió de l’alumnat, amb la verificació prèvia de la identitat de la persona que fa la sol·licitud. La clau d’admissió estarà composta per un identificador personal i una contrasenya que haurà de ser conservada per a presentar reclamació, si fora necessari, i consultar els resultats de l’adjudicació.
La persona interessada obtindrà una única «clau d’admissió» per a totes les sol·licituds que presente.
- La «clau d’admissió» es podrà obtindre mitjançant algun dels següents sistemes de verificació d’identitat:
- Si la persona sol·licitant disposa de DNI, s’obtindrà mitjançant la combinació següent:
- Número de DNI
- Número de suport (identificat com a IDESP en els models antics)
- Data de naixement
- Si la persona sol·licitant disposa de NIE, targeta d’estranger o permís de residència, s’obtindrà mitjançant la combinació següent:
- NIE
- Número de suport (identificat com a IXESP en els models antics de NIE)
- Data de naixement
- Si la persona sol·licitant disposa de certificat de registre de ciutadania de la Unió Europea, s’obtindrà mitjançant la combinació següent:
- NIE
- Número del certificat precedit per la lletra C
- Data de naixement
- Qualsevol altre mitjà electrònic de verificació d’identitat entre els següents:
- Certificat digital emés per l’Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Generalitat (ACCV)
- Sistema d’identitat electrònica per a les administracions Cl@ve
- eDNI, amb el seu respectiu lector
- Si la persona sol·licitant disposa de DNI, s’obtindrà mitjançant la combinació següent:
- Les persones sol·licitants de nacionalitat estrangera que únicament disposen de passaport o un altre document diferent del NIE, targeta d’estranger, permís de residència o certificat de registre de ciutadania de la Unió Europea com a document d’identificació, hauran d’acudir al centre en què sol·licite plaça com a primera opció, que serà habilitat com a punt d’atenció als usuaris.
- Tots els centres sostinguts amb fons públics seran centres d’atenció als usuaris. En estos punts, a través de la corresponent aplicació informàtica, es generarà una «clau d’admissió» que garantirà, al col·lectiu esmentat en el punt anterior i a aquelles persones sol·licitants que no disposen de mitjans electrònics o coneixements suficients per a poder treballar amb l’administració electrònica, la participació en el procediment en les mateixes condicions que la resta de les persones sol·licitants.
- La Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació podrà sol·licitar la col·laboració d’altres instàncies administratives per a garantir l’autenticitat de les dades que les persones interessades i els centres aporten en el procés d’admissió de l’alumnat.
- En la sol·licitud per a cada alumne o alumna farà una declaració responsable de la veracitat de cadascuna de les circumstàncies al·legades per a l'admissió.
- En el moment de formular la sol·licitud (tràmit telemàtic) no es requerirà l'aportació de la documentació acreditativa de les circumstàncies declarades.
- Les circumstàncies declarades hauran de ser acreditats posteriorment, en el moment d'efectuar la matrícula o en ser sol·licitades pel centre.
La falsedat en les dades declarades, o no suficientment acreditades, donarà lloc a l'anul·lació de la sol·licitud i per tant de la matrícula.
L'alumne o alumna s'ecolaritzarà en algun dels centres en què queden llocs vacants, una vegada finalitzat el procés d'admissió.
NO HA DE PRESENTAR EL RESULTAT ACADÈMIC
L’alumnat participant que es desplace entre centres de la Comunitat Valenciana sostinguts amb fons públics, el centre en què està matriculat enviarà a través de l’aplicació informàtica ITACA la informació relativa a la promoció o compliment del requisit acadèmic al centre al qual desitge incorporar-se.
En aquest cas, és enviat pel centre de procedència mitjançant l'aplicació de gestió.
SÍ HA DE PRESENTAR EL REQUISIT ACADÈMIC
(presencialment al centre de 1a opció fins al 21 de juny per a ESO i fins el 4 de juliol en Batxillerat)
- Alumnat no matriculat durant el curs 2020-2021 en centres sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana.
- Alumnat que sol·licita plaça per a segon de Batxillerat. (Requisit d’accés a 1r de batxillerat més certificació acadèmica de 1r de batxillerat)
- Alumnat que sol·licita plaça per a primer de Batxillerat i que durant el curs 2021-2022 no ha finalitzat un cicle de Formació Professional de grau mitjà o no ha estat matriculat en quart de l’ESO.
- Alumnat que ha sol·licitat plaça per a un curs dins nivell educatiu, al qual no compleix les condicions d’accés i desitja que la sol·licitud siga tinguda en compte per al curs anterior al sol·licitat, dins del mateix nivell educatiu.
Identificación por DNI o NIE (Tarjeta de extranjero, Permiso de residencia o Certificado de registro de ciudadano de la Unión).
- Si la persona solicitante dispone de DNI, se obtendrá mediante la siguiente combinación:
- Número de DNI
- Número de soporte (identificado como IDESP en los modelos antiguos)
- Fecha de nacimiento
- Si la persona solicitante dispone de NIE, tarjeta de extranjero o permiso de residencia, se obtendrá mediante la siguiente combinación:
- NIE
- Número de soporte (identificado como IXESP en los modelos antiguos de NIE)
- Fecha de nacimiento
- Si la persona solicitante dispone de certificado de registro de ciudadanía de la Unión Europea, se obtendrá mediante la siguiente combinación:
- NIE
- Número del certificado precedido por la letra C
- Fecha de nacimiento
- Las personas solicitantes de nacionalidad extranjera que únicamente dispongan de pasaporte u otro documento distinto, deberán acudir al centro en el que solicite plaza como primera opción, donde se le generará una clave de admisión que permitirá el acceso a la aplicación.