Els dies 21 i 22 de març, alumnat del nostre centre va participar en la prova Cangur convocada per la Societat Catalana de Matemàtiques i organitzada per les respectives comissions balear, valenciana i catalana. Aquesta és una activitat que es marca com a objectiu estimular i motivar l’aprenentatge de les matemàtiques a través dels problemes.
La prova va tindre lloc el 21 de març a la seu universitària UPV Campus Gandia pers als nivells 3r d’ESO i 4t d’ESO, i el 22 de març al nostre centre pers als nivells 1r d’ESO i 2n d’ESO.
El 8 i el 13 de març, vam visitar el taller “Còmics i migracions” a la seu de la UV ubicada al carrer Tossal de Gandia.
Aquest taller es va desenvolupar en dues parts: l’exposició de còmics on es representava els diferents aspectes de la immigració espanyola i la visualització d’un vídeo que plasmava l’exili espanyol amb motiu de la Guerra Civil espanyola.
Va resultar una activitat molt enriquidora des del punt de vista històric i cultural.
El passat divendres 8 de març, hem recordat que, malgrat tot el que s’ha aconseguit, encara queda molt per lluitar per a que la IGUALTAT siga una realitat.
A l’acte de conmemoració del 8M, Dia Internacional de les Dones, s’han donat els premis del II Concurs de Microrelats “La protagonista és ella”.
Els premis han sigut per a Olga Soler Sala de 2n d’ESO B i per a Naiara Martínez Loza de 1r de FPB. Enhorabona a les dues guanyadores!
Volem agrair a tot l’alumnat que ha participat en el concurs i a tota la comunitat educativa la seua participació i col·laboració en la preparació i gravació del lipdub que va tindre lloc el dijous 7 de març. El podreu veure en breu.
Som equip, Som Ausiàs!
El passat 6 de març, ens van visitar alumnes del centre Regiomontanus-Gymnasium de Hassfurt, Alemanya, dins del programa de mobilitat Erasmus+ en el qual participa el nostre centre.
Entre les activitats culturals i educatives que es van realitzar, cal destacar la recepció oficial en l’Ajuntament de Gandia, la visita al Palau Ducal i al Museu Faller, o un tour pel centre històric de la nostra ciutat. L’alumnat visitant va conèixer la ciutat de València amb un recorregut pels llocs més emblemàtics com la Llotja de la Seda, la Catedral i la Ciutat de les Arts i les Ciències, i va assistir a la mascletà del dia 11 de març a la plaça de l’Ajuntament.
Dins d’aquest programa, està prevista la mobilitat del nostre alumnat de primer de batxillerat a la ciutat de Hassfurt el proper mes de juny.
S’han convocat les proves d’accés a Cicles Formatius de Grau Mitjà i Grau Superior. Les sol.licituds i la resta de documentació es presentarà al centre examinador triat.
PROVES: 20 i 21 de maig de 2024. Podreu trobar més informació en aquest enllaç.La prova d’accés als CF de Grau Mitjà és per a l’alumnat que almenys complisca 17 anys durant 2024 i que no vaja a obtenir el graduat en ESO. Si gradua en ESO, no podrà fer ús de la nota de la prova per accedir als estudis de FP.
La prova d’accés als CF de Grau Superior és per a l’alumnat que almenys complisca 19 anys durant 2024 i que no vaja a obtenir el títol de batxillerat. Si obté el títol de batxillerat, no podrà fer ús de la nota de la prova per accedir als estudis de FP.
El passat 19 de gener, l’alumnat de primer de batxillerat, principalment de les assignatures optatives de Tecnologia i Informàtica, va participar en tres tallers d’informàtica a l’ETSE-UV, situada al campus de Burjassot de la Universitat de València. En primer lloc, va assistir a una xerrada sobre les diferents eixides professionals que ofereix la Universitat i les noves titulacions que s’han creat. Seguidament, cada estudiant va participar en un dels tres tallers assignats.
Taller 1: Realitat Augmentada (Informàtica i Multimèdia):En aquest taller, l’alumnat va crear continguts amb realitat augmentada i es van familiaritzar amb aquesta tecnologia, cada vegada més present a les nostres vides. Va aprendre què és la realitat augmentada i quins elements es necessiten per visualitzar objectes virtuals.
Taller 2: Dades, Intel·ligència, Salut, Indústria, Negocis… Un Còctel Guanyador (Intel·ligència Artificial i Ciència de Dades):En aquest taller, l’alumnat va aprendre els principals aspectes del tractament de dades i la Intel·ligència Artificial mitjançant casos pràctics.
Taller 3: Amb les Dades als Talons: Bases de Dades i Anàlisi d’Informació (Bases de Dades Relacionals):Amb aquest taller, l’alumnat va aprendre els principals conceptes i usos de les bases de dades mitjançant un joc de pistes.
Cada any, el 30 de gener, el nostre centre celebra el Dia Escolar de la No-Violència i la Pau (DENIP), una jornada que vol fomentar el llegat del Mahatma Gandhi el dia que es recorda l’aniversari de la seua mort. En aquest dia, reivindiquem una educació per la pau, la tolerància, la solidaritat i el respecte als drets humans. En el nostre centre, ens comprometem a ser defensors de la pau i la convivència entre persones de diferent procedència i maneres de pensar.
Hem treballat la pau en positiu buscant els ingredients que la fan possible. Tot el professorat i alumnat participant del programa TEI ha confeccionat unes ales per la pau amb plomes que contenen els ingredients necessaris.
I tu, coneixes els ingredients per a la PAU?
El passat 26 de gener, dos estudiants de l’optativa de Programació, Xarxes i Sistemes Informàtics II de 2n de batxillerat, Adriana Baghdasaryan Hovnatanyan i Carlos Enrique González Llanes, van participar en la III Olimpíada Informàtica de la Comunitat Valenciana organitzada per l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de la Universitat de València i l’Escola Politècnica Superior de la Universitat d’Alacant.
És una iniciativa altruista per fomentar el talent en informàtica entre l’alumnat d’educació secundària, batxillerat o cicles formatius de grau mitjà. La iniciativa consisteix a resoldre problemes de programació de complexitat creixent fent servir C++, Python o Java.
Ha sigut una experiència motivadora per a l’alumnat on s’han obtingut uns bons resultats.