Taller de Coneixement 0

El passat 17 d’abril, l’alumnat de 1r de batxillerat de l’assignatura de Programació, Xarxes i Sistemes Informàtics (Informàtica) va visitar el campus de la UPV a València per a realitzar un taller de criptografia. El taller presentava protocols basats en el coneixement zero, fonamentals en la investigació actual en criptografia.

El taller es va plantejar de manera dinàmica i en ell l’alumnat va aprendre a jugar a un joc d’atzar per telèfon, aportant certesa perquè les parts estigueren segures que no havien estat enganyades durant el procés. Per a realitzar aquest taller, es van utilitzar conceptes matemàtics com ara la factorizació, nombres primers i arrels quadrades.

Després del taller, l’alumnat va visitar els campus de la UPV i de Tarongers, on va poder veure les instal·lacions i recollir informació sobre els graus que li va interessar.