El passat 18 i 19 de setembre, es van celebrar a Santander les Jornades de mobilitat Erasmus+ de Formació Professional per als centres seleccionats a participar en projectes de mobilitat de curta durada d’estudiants i personal de Formación Profesional (KA122-VET), en la convocatoria Erasmus+ 2024. El nostre centre posseeix l’acreditació Erasmus+ en Educació Escolar la qual ens garanteix mobilitats d’alumnat i professorat fins 2027. A més, aquest any hem estat seleccionats per dur a terme un projecte de mobilitat de curta durada per al nostre alumnat de Formació Professional Bàsica, sent el nostre centre el quart millor puntuat d’un total de 202 projectes seleccionats a tota Espanya.
Jornades com aquestes ens ajuden a gestionar els nostres projectes Erasmus+ de la millor manera per tal d’assolir els objectius que ens hem marcat i donar així un valor afegit al nostre procés d’internacionalització.

El nostre centre va participar en les jornades inicials de projectes de mobilitat Erasmus+ KA121 en educació escolar i educació de persones adultes, celebrades a Salamanca els passats 24 i 25 de juny. Aquestes jornades estan dirigides als centres que tenen l’acreditació Erasmus+ i han sol·licitat activitats de mobilitat en la convocatòria 2024.
Les jornades van ser molt productives i segur que ens ajudaran a implementar projectes de mobilitat de qualitat per al curs vinent.

L’IES Ausiàs March va participar com a ponent en les jornades Erasmus+ celebrades el passat 25 de juny a la Universitat Politècnica de Gandia.
L’alumnat de l’aula UECO, que va participar en la mobilitat a Detmold, Alemanya, va explicar la seua experiència, demostrant així que és capaç de tot.
Cal recalcar la importància d’aquestes experiències per a fomentar el creixement personal i incrementar el bagatge cultural en un món globalitzat d’aprenentatge compartit.

El passat mes de juny, l’alumnat de 1r de batxillerat del nostre centre va realitzar una mobilitat Erasmus+ a la ciutat de Hassfurt, Alemanya. Els nostres alumnes van poder realitzar una sèrie d’activitats emmarcades dins del pla Erasmus+ en el qual participem. L’Ausiàs March gaudeix de l’acreditació Erasmus+ des de 2021.

El dijous 13 de juny, l’alumnat de 1r d’ESO va participar en diverses activitats aquàtiques organitzades pel departament d’Educació Física a la platja de Miramar. L’alumnat va poder gaudir d’una jornada molt divertida on va aprendre diferents esports aquàtics com el pàdel surf i la piragua. També va disfrutar d’un parc aquàtic dins l’aigua on va practicar diferents habilitats gimnàstiques.

El dissabte 1 de juny vam gaudir d’una jornada lúdica a Llocnou de Sant Jeroni on es va celebrar la XXXVIena edició de les Trobades, “Fem poble, parlem valencià”. Aquesta vegada, el nostre institut ha volgut dedicar els tallers a l’activisme per la llengua realitzant unes ulleres que commemoren l’any Estellés. A més, l’alumnat va confeccionar unes bafarades amb versos del nostre poeta del poble, Vicent Andrés Estellés. Per altra banda, Pau Sigalat i Olga Soler van col·laborar en la confecció de la plaqueta que va formar part del mural.
Gràcies a la participació i a la implicació de forma altruista tant del professorat com de l’alumnat, el nostre taller va aconseguir un èxit rotund en aquesta jornada festiva.
Anem agafant forces per a l’any vinent atès que se celebrarà a la nostra ciutat. Animeu-vos, “Fem poble, parlem valencià”.

El 30 de maig es va celebrar a Llocnou de Sant Jeroni l’entrega de premis Sambori. Aquest any hem obtingut quatre premis corresponents a diferentes categories. L’alumnat guardonat ha sigut: Pau Galofre, de 2n d’ESO, Hiba Amajoud, de 4t d’ESO, Meritxell Terol, de 2n de batxillerat i alumnat de l’aula UECO.
A totes i a tots, l’enhorabona.

La mar sense noms ha sigut una activitat del nostre centre que ha posat el focus en l’enorme tragèdia que es viu diàriament en la mar Mediterrània. A partir de dotze fotografies, fruit de l’experiència del fotoperiodista gandienc Borja Abargues, s’ha plantejat esta activitat en tres blocs. Es persegueix, a més de visibilitzar esta tragèdia a ulls de la nostra gent jove i fomentar el seu esperit crític, afavorir la reflexió emocional i l’empatia en l’enorme mar digital en el qual vivim.
