L’IES Ausiàs March fa públiques les convocatòries per a les mobilitats que es duran a terme durant aquest curs 2024-2025, tant per a l’alumnat com per al professorat.
L’alumnat seleccionat de 2n de Formació Professional Bàsica viatjarà a Saint-Omer, França; l’alumnat de 3r d’ESO viatjarà a Brno, República Txeca; i l’alumnat de 1r de Batxillerat anirà a Hassfurt, Alemanya.
Us animem a participar i a gaudir d’aquesta experiència que és molt enriquidora i suposa un aprenentatge que vos acompanyarà al llarg de la vostra vida.
L’alumnat del Programa Formatiu de Qualificació Bàsica del centre duu a terme una iniciativa solidària per ajudar un centre afectat per la DANA.
L’alumnat ha elaborat uns punts de llibre solidaris per a la seua venda. L’objectiu del projecte, una iniciació a l’aprenentatge de servei (ApS), és aprendre i desenvolupar aprenentatges del seu programa formatiu i alhora arreplegar diners per ajudar un centre afectat per la DANA.
L’alumnat n’ha fet el disseny, els ha imprès, plastificat i tallat, acabant-los amb un penjoll decoratiu. A més a més, també han fet el disseny dels cartells per publicitar-ne la venda al centre.
El preu dels punts de llibre és d’1€ i tot el que s’arreplegue anirà destinat, en passar les vacances de Nadal, a un centre educatiu afectat per la DANA.
Dos docents del Departament d’Orientació Educativa de l’IES Ausiàs March (Gandia) han format part d’un projecte amb docents i professionals de l’educació procedents de França, Finlàndia, Alemanya, Malta i Espanya, per participar en una experiència de job shadowing organitzada dins del programa Erasmus+. L’objectiu d’aquesta trobada ha estat l’intercanvi de bones pràctiques per promoure la inclusió educativa i millorar les oportunitats d’aprenentatge per a alumnat amb necessitats especials.
Un centre de secundària de Malta com a exemple de bones pràctiques
Durant una setmana, els i les participants van observar el funcionament d’un centre educatiu maltès reconegut per la seua excel·lència en les bones pràctiques i inclusió. El centre de Malta acull estudiants amb diversitat i d’orígens multiculturals, i utilitza un enfocament personalitzat que garanteix la participació activa de tot l’alumnat.
Els i les docents van assistir a conferències amb persones amb diversitat funcional per tal d’escoltar les seues necessitats i com treballar per trencar les barreres que troben en l’àmbit educatiu i social. A més, van participar en reunions amb professionals com terapeutes, psicòlegs i psicòlogues, i logopedes, que formen part de l’equip multidisciplinari del centre.
Les classes d’Informàtica de 4t d’ESO, coordinades per Cristina Camarena i Patricia Roig, han guanyat el tercer premi en el concurs de cartells del 25N. El concurs ha estat organitzat per l’Ajuntament de Gandia. Enhorabona!
Encetem un nou projecte a l’Ausiàs. Amb el lema “I tu, et cuides?” hem creat el nostre espai d’informació saludable. Allí podrem visualitzar la RODA DE LA SALUT, on s’expliquen tots aquells factors importants que hem de tenir en compte per portar una vida més saludable i llarga. L’objectiu és conscienciar el nostre alumnat sobre la importància de cuidar i millorar els seus hàbits de vida.
Comencem amb els esmorzars saludables i les aules netes. Realitzarem també xerrades, exposicions, patis actius, vídeos, reptes, tallers de mindfulness, gestió emocional i moltes altres accions.
Animem tot l’alumnat a iniciar-se, si encara no ho fa, en una activitat física que el motive i a passar el màxim temps possible a l’aire lliure.
Xicotets canvis poden produir grans beneficis.
El passat 25 d’octubre, l’alumnat de 2n d’FP Bàsica de Servicis Administratius i de 1r de Batxillerat que cursa assignatures d’economia va visitar l’acceleradora i incubadora d’empreses Lanzadera a València. Aquesta visita s’inclou dins del programa Aula Empren, com a activitat de foment de l’emprenedoria entre l’alumnat. Durant aquesta visita es va dur a terme el taller Emprendimiento Lego. En aquest taller, l’alumnat es va posar en la pell d’una persona emprenedora i, mitjançant el treball en equip, va idear i dissenyar el repte que se’ls va presentar utilitzant metodologies innovadores.
Durant la setmana del 14 al 19 d’octubre, el nostre centre va celebrar els Erasmus Days. Aquestes jornades tenen com a objectiu difondre els projectes Erasmus que realitzen els centres educatius així com conscienciar la comunitat educativa de les oportunitats que ens ofereix el programa Erasmus+.
Entre les activitats que hem dut a terme, destaquem la inauguració de l’Erasmus+ corner, on hem exposat els projectes realitzats els últims anys, l’ambientació del hall d’entrada i la difusió per part de l’alumnat de 2n Batxillerat i UECO, dels projectes realitzats a Hassfurt i a Detmold, Alemanya, els cursos anteriors.
Durant aquest curs durem a terme 3 projectes de mobilitat d’alumnat i 6 mobilitats job shadowing per al professorat. Continuem amb el projecte a Hassfurt, per als alumnes de 1r de Batxillerat, i, com a novetat, encetem dos nous projectes, un a 3r ESO, a Brno, República Txeca, i altre a Saint Omer, França, per a l’alumnat de 2n FP Bàsica. En les properes setmanes publicarem les convocatòries i els criteris de selecció de cada projecte.
La comunitat educativa de l’IES Ausiàs March vol donar l’enhorabona a Àngela Escriba Alcantud, Diana Sánchez Tur, Marc Femenia Morant i Mireia Sendra Artés, de 1r d’ESO, i a Anastasiia Kolesnykova i Marta Gregori Bataller, de 1r de batxillerat, perquè han aconseguit aquest reconeixement que valora l’esforç i la dedicació de l’alumnat en l’etapa de primària i secundària respectivament.
Al mateix temps, donem l’enhorabona a les escoles de les quals provenen les alumnes i l’alumne de 1r d’ESO: el CEIP Benipeixcar i el CEIP Joan Martorell.
El passat 17 d’octubre, l’alumnat de 2n de batxillerat va assistir a una activitat al Teatre Serrano de Gandia. L’escriptora Mercè Ibarz, estudiosa de l’obra de Mercè Rodoreda, ens va il·lustrar al voltant de la figura de la narradora de postguerra. La jornada va resultar molt didàctica alhora que interessant per a aquest alumnat que ha d’estudiar durant aquest curs l’obra de Rodoreda.
- 1
- 2
- 3
- …
- 18
- Entrades següents »