La mar sense noms ha sigut una activitat del nostre centre que ha posat el focus en l’enorme tragèdia que es viu diàriament en la mar Mediterrània. A partir de dotze fotografies, fruit de l’experiència del fotoperiodista gandienc Borja Abargues, s’ha plantejat esta activitat en tres blocs. Es persegueix, a més de visibilitzar esta tragèdia a ulls de la nostra gent jove i fomentar el seu esperit crític, afavorir la reflexió emocional i l’empatia en l’enorme mar digital en el qual vivim.
![](https://portal.edu.gva.es/iesausiasmarch/wp-content/uploads/sites/101/2024/05/IMG_3879-1024x267.jpeg)
El passat 8 de maig, l’alumnat de l’assignatura de Digitalització (Informàtica) va realitzar un taller de criptografia a la Universitat Politècnica de València.
Agraïm al Museu d’Informàtica de la UPV de València l’oportunitat que ens ha donat de realitzar aquest taller i així apropar l’alumnat al món de la informàtica mitjançant la criptografia.
![](https://portal.edu.gva.es/iesausiasmarch/wp-content/uploads/sites/101/2024/05/IMG_3883-1024x380.jpeg)
Entrevistem Borja Abargues a la Casa de la Marquesa. Especialitzat en la fotografia documental i el foto-reportatge, ens parla de la seua professió i del seu últim treball: “Patera vacía”.
L’alumnat de 1r d’ESO ha preparat una entrevista molt interessant. L’entrevista s’emmarca dins del projecte col·laboratiu “El mar sin nombres”, entre els Departaments de Castellà, Orientació Educativa i Dibuix del nostre centre.
Enllaç a l’entrevistaEntrevista amb Teresa Pérez Girau, directora, guionista i productora de stop-motion. La trajectòria professional de Teresa és dilatada i l’ha portada a rodar sèries, curts i llargmetratges d’animació stop-motion amb productores valencianes i europees de França, Anglaterra, Irlanda o Noruega.
L’entrevista s’emmarca dins d’un projecte col·laboratiu entre els departaments de Castellà i Dibuix del nostre centre.
Enllaç a l’entrevistaEl passat 26 d’abril, l’alumnat de 3er d’ESO de l’assignatura de «Programació, intel·ligència artificial i robòtica» (PIAR) va acudir a la Universitat Politècnica de València per a realitzar un taller de robòtica amb Micro:bit i va visitar les instal·lacions de la UPV i en especial de la Facultat d’Informàtica.
Agraïm al Museu d’Informàtica de la UPV de València l’oportunitat que ens ha donat de realitzar aquests tallers i així apropar l’alumnat al món de la informàtica mitjançant la robòtica.
![](https://portal.edu.gva.es/iesausiasmarch/wp-content/uploads/sites/101/2024/05/IMG_3886-2-1024x483.jpeg)
El 19 d’abril, l’alumnat de la UECO i de 2n i 3r ESO, en les matèries d’Educació Plàstica, Visual i Audiovisual i Programació, Intel.ligència i Robòtica, ha col.laborat junt amb altres centres escolars de Gandia i l’associació d’autisme Astea-Safor, en la creació de cartells per concienciar sobre l’autisme. Durant la setmana del 22 al 26 d’abril podeu veure els treballs al Consell del Joves de Gandia.
![](https://portal.edu.gva.es/iesausiasmarch/wp-content/uploads/sites/101/2024/04/IMG_3827-1024x356.jpeg)
Un any més, alumnat de Cultura Clàssica, Grec i Llatí del nostre centre ha participat en les jornades de teatre clàssic que tenen lloc a Sagunt. El 17 d’abril, va assistir a la representació d’Agon, una selecció de texts dels tres tràgics grecs, i a Pseudulus de Plaute per la vesprada. Com ja és costum els darrers anys, la majoria d’alumnes va anar al teatre amb vestimenta grega o romana.
![](https://portal.edu.gva.es/iesausiasmarch/wp-content/uploads/sites/101/2024/04/IMG_9234-1024x429.jpeg)
El passat 17 d’abril, l’alumnat de 1r de batxillerat de l’assignatura de Programació, Xarxes i Sistemes Informàtics (Informàtica) va visitar el campus de la UPV a València per a realitzar un taller de criptografia. El taller presentava protocols basats en el coneixement zero, fonamentals en la investigació actual en criptografia.
El taller es va plantejar de manera dinàmica i en ell l’alumnat va aprendre a jugar a un joc d’atzar per telèfon, aportant certesa perquè les parts estigueren segures que no havien estat enganyades durant el procés. Per a realitzar aquest taller, es van utilitzar conceptes matemàtics com ara la factorizació, nombres primers i arrels quadrades.
Després del taller, l’alumnat va visitar els campus de la UPV i de Tarongers, on va poder veure les instal·lacions i recollir informació sobre els graus que li va interessar.
![](https://portal.edu.gva.es/iesausiasmarch/wp-content/uploads/sites/101/2024/04/IMG_3824-1024x313.jpeg)