logo inicio erasmus +

EST
centre documentacio europea

IES GUILLEM D’ALCALÀ – PROYECTOS EUROPEOS

L’IES Guillem d’Alcalà és un centre públic que pertany a la Generalitat Valenciana on s’imparteix Educació Secundària Obligatòria (ESO), Batxillerat, i cicles formatius de la família professional d’Hoteleria i Turisme. Està ubicat a La Pobla de Farnals a uns 15 kilòmetres al nord de València (Espanya).A l’actualitat s’imparteixen els següents cicles:

Grau superior:

• CFGS de Direcció en Serveis de Restauració
  • CFGS de Direcció de Cuina

Grau mitjà:

• CFGM de Cuina i Gastronomia
  • CFGM de Serveis de Restauració

Grau bàsic:

• CFGB de Cuina i Restauració

Una de les característiques distintives del nostre Projecte Educatiu de Centre (PEC) és la identitat europea, posem especial atenció a les llengües i a l’aprenentatge d’aquestes.

Antecedents al programa ERASMUS+

red centros plurilingues

De fet, el nostre centre va formar part de la xarxa de centres plurilingües de la Comunidad Valenciana des del curs 2013-2014 fins al curs 2017-2018, data a la qual va desaperéixer el programa. Actualment hem posat en marxa el projecte lingüístic de centre (PLC).

erasmus

D’altra part, el nostre institut ha participat en programas Erasmus des del any escolar 2008-2009 . Aquest any quatre estudiants realitzaren la seua Formació en Centre de Treball (FCT) en el ” Courtyard by Marriott Brussels Hotel “. A l’any 2009-2010 es van concedir deu beques de movilitat a estudiants per a dur a terme la seua formació a l’estranger . Alguns d’aquests estudiants tingueren la oportunitat de treballar en hotels de prestigi com  el “Radisson Blu Royal Hotel ” o el ” NH Hotel Du Grand Sablon ” en Brusel·les .

programa leonardo

També, hem gestionat mobilitats de estudiants a l’estranger des l’any 2007 fins al 2012 dins del Programa Leonardo da Vinci.

comenius

En aquesta línea, el nostre centre va participar en un projecte lingüístic Comenius a l’any 2005 en col·laboració amb una escola secundària a Varsovia (Polonia ).

LLP

Alguns membres del professorat han participat també en Programes de Aprentatge Permanent europeus (LLP) com Comenius y Leonardo.

etwinning

La nostra institució forma part de la plataforma

E – Twinning.

erasmus +

ERASMUS+ 14-20 / 21-27

L’any 2014, l’IES Guillem d’Alcalà ha obtingut la carta Erasmus extesa (Erasmus +), que permet a l’alumnat del cicle formatiu del Grau Superior de Direcció en Serveis de Restauració realitzar el seu període de formació en centres de treball (FCT) en empresas europees.

També tenim un conveni amb STEPV I L’escola Melchor Botella per enviar als nostres alumnes als programas europeus.