HORT: sembra

Una vegada preparat el terreny és el moment de començar a sembrar:

Pesols

1. Seleccionem les plantes: Abans de sembrar, decidim quines plantes volem cultivar. Triem les apropiades per al clima, les condicions de la nostra zona i adequades per al tipus de sòl i llum solar disponible en el nostre hort escolar.
  2. Planificació de l’hort: És important planificar on i com sembrar les plantes. Ens assegurem de tindre suficient espai per a cada planta i de deixar un espai adequat entre cadascuna d’elles.
  3. Sembra les llavors: Per a sembrar directament en el sòl, fem solcs i col·loquem les llavors. També utilitzem planters i contenidors abans de plantar en la terra.
  4. Reg: Després de sembrar, reguem acuradament les llavors per a assegurar-nos que estiguen ben hidratades. És important no ofegar les llavors o fer que la terra estiga massa humida, ja que això pot causar problemes de pudrición.
  5. Cures posteriors: Ens assegurem de mantindre l’hort net i lliure de mala herba. Reguem regularment i fertilitzem segons siga necessari. També és important monitorar i controlar les plagues i malalties per a mantindre les plantes sanes i fortes.

Al nostre alumnat se’ls ensenya a com fer forats per a plantar els planters en els caballons utilitzant diferents eines i les seues pròpies mans, a utilitzar substrats i abonaments en el moment precís, els espais a deixar entre les plantes perquè puguen créixer còmodament, així com els tipus de plantes que estan cultivant i les famílies a les quals pertanyen perquè puguen realitzar-se associacions d’espècies en l’hort i que les verdures puguen desenvolupar-se millor.