Erasmus+ és el programa de la Unió Europea per a donar suport en els àmbits de l'educació, la formació, la joventut i l'esport.
L'objectiu d'aquest programa és promocionar la mobilitat educativa, impulsant les perspectives laborals i el desenvolupament personal, a més d'ajudar a proporcionar un ensenyament i un aprenentatge permanent que doten a l'alumnat de les capacitats necessàries per al mercat laboral i la societat actual i futura. A banda d'això, també pretén promoure la cooperació, la qualitat, la inclusió i la igualtat, l'excel·lència, la creativitat i la innovació, així com enfortir la identitat europea, la ciutadania activa i la participació en la vida democràtica.
L'EOI Castelló de la Plana és centre acreditat Erasmus+ durant el període 2021-2027.
ENRIQUINT VIDES, OBRINT MENTS.
PROJECTE 2017-1-ES01-KA104-036310
Descripció del projecte
El projecte "Aprenentatge, ensenyament i gestió: integració del web 2.0 en l'EOI Castelló" sorgeix de la necessitat d'innovar en competència digital i foment de l'autonomia. El nostre objectiu és la integració, actualització i manteniment dels nostres projectes ePEL i ensenyament en línia com a base pedagògica per al present i el futur.
L'EOI Castelló de la Plana és el centre de la Comunitat Valenciana amb més experiència en l'ensenyament i aprenentatge no presencial. Des del curs 1996-1997 està autoritzada per a impartir ensenyaments a distància (inicialment) i en línia.
En 2003 va ser el centre seleccionat en la Comunitat Valenciana per a pilotar el Portfoli Europeu de les Llengües (PEL) i, com a conseqüència d'aquesta experimentació, el Ministeri d'Educació va iniciar el Projecte ePEL +14 en l'OAPEE, actual SEPIE, sota la direcció d'Emilio García Prieto. L'equip d'assessors pedagògics per a desenvolupar l'ePEL +14 estava compost per 4 membres, 3 dels quals formaven part del claustre de l'EOI Castelló: Joan Ramón Monferrer Daudí (actualment en l'EOI Plana Baixa), Antonio Álvarez Platero i Ana Pitarch Gil.
Objectius del projecte
- Actualització metodològica en didàctica en diferents idiomes.
- Actualització en eines web 2.0 que possibiliten la interacció de l'alumnat a l'aula i aprenentatge col·laboratiu en l'aprenentatge en línia.
- Millora de la competència digital de l'alumnat presencial i increment del grau d'autonomia (aprendre a aprendre, habilitats i competències socials) per a traure major profit en el seu procés d'aprenentatge.
- Innovació metodològica en didàctica i en web 2.0 que motive al professorat per a incorporar bones pràctiques a la seua realitat de l'aula.
- Establiment de contacte amb professionals d'altres centres a Europa a fi aprendre bones pràctiques per observació i establiment de contactes de cara a obtenir un projecte KA2 que proporcione noves experiències lingüístiques a l'alumnat. El contacte amb nadius fomenta en l'alumnat habilitats interculturals, el plurilingüisme i l'aprenentatge al llarg de la vida.
- L'actualització lingüística del professorat ha de ser constant en una EOI amb 12 idiomes, de manera que l'impacte de la millora aconseguisca al nombre més gran d'alumnes.