El pas del temps

En la nostra classe, cada dia, anotem la data, com està el dia i mirem la temperatura. A més d'estudiar números, fer sèries, estimacions, intervals i plantejar problemes, elaborem una plantilla detallada del temps atmosfèric i la temperatura que ha fet cada dia durant tot el mes.

Un dia, ens preguntràrem si en els aularis de Vall i Castellnovo estarien fent el mateix que la nostra classe ja que ens interessava saber si tindríem el mateix temps o no. Pensàrem que una manera d'esbrinar-ho era escriure'ls una carta i preguntar-li-ho, i així ho vam fer. Hem iniciat una correspondència, cada mes ens enviem el registre realitzat, ens plantegem preguntes i llancem reptes.

Dins de la pedagogia de Célestin i Elise Freinet la correspondència escolar és la manera de donar eixida a la necessitat innata de l'alumnat de comunicar i compartir els seus pensaments i desitjos als altres. Amb aquesta activitat xiquets i xiquetes uneixen pensament i acció, pensen fent i fan pensant.

Amb la correspondència s'aconsegueixen múltiples objectius; millorar la socialització de l'alumnat, millorar l'habilitat lingüística, millorar la capacitat expressiva, per descomptat millorar la cal·ligrafia, l'ortografia,utilitzar les TIC. Aprendre fent, construir pensament col·lectiu i desenvolupar cooperativament competències.

El llançar-nos reptes a través de les cartes ens permet investigar i treballar per projectes que tenen sentit perquè, serveixen per a comunicar i compartir el que descobrim.

Moltes gràcies als nostres profes itinerants que van i venen amb les nostres cartes!