iMou-te “Noves tecnologies en l’FP” a l’IES Maria Ibars (Dènia)

“El passat 22 de maig de 2024, una part del professorat de Formació i Orientació Laboral del CIP FP Batoi va assistir a la jornada iMou-te, titulada “Noves Metodologies en l’FP”, celebrada a l’IES Maria Ibars de Dènia. Aquest esdeveniment va ser una oportunitat excepcional per a compartir coneixements i experiències sobre metodologies innovadores aplicades a la Formació Professional.

Una de les activitats més destacades va ser la presentació de les Olimpíades Mecàniques, una competició que combina proves lúdiques i didàctiques. Aquesta es realitza la setmana abans de Nadal i involucra estudiants de FP bàsica, cicles formatius de grau mitjà i superior, així com estudiants d’ESO i batxillerat. Un altre aspecte rellevant de la jornada va ser la metodologia basada en el treball per reptes, fomentant que tant estudiantat com professorat, aborden projectes pràctics que plantegen problemes reals, com l’estalvi energètic, excés d’aliments…potenciant i donant a conèixer els ODS.

Un dels projectes rellevants va ser “Restaurem la Piconadora”, realitzat per l’alumnat de FP bàsica d’automoció. Aquest projecte consistia en la restauració d’una antiga piconadora comprada a França fa molts anys. Els estudiants van tenir l’oportunitat de treballar amb una peça d’enginyeria real, aprenent tècniques de restauració i manteniment alhora que desenvolupaven habilitats pràctiques i coneixements tècnics. A més, es va presentar el projecte de restauració d’un cotxe antic per l’alumnat de FP de grau mitjà d’automoció. Aquesta iniciativa va permetre als estudiants entendre millor el funcionament dels motors i aplicar els seus coneixements teòrics en una activitat pràctica i tangible.

Des de l’ESO, es va destacar el projecte “Pedalea por tu futuro”, una iniciativa que va obtenir un premi nacional. Aquest projecte va involucrar els estudiants en el disseny i construcció de bicicletes sostenibles, promovent la consciència ambiental i la innovació tecnològica.

En conclusió, la jornada iMou-te va ser un èxit rotund! L’esdeveniment va ser una font d’inspiració, oferint noves idees i metodologies per a aplicar en l’àmbit de la Formació Professional. Els professors del CIP FP Batoi van aprendre moltíssim i van tornar a casa amb una maleta plena de noves estratègies educatives i experiències enriquidores.”