Per descomptat, a més mai perdries la plaça en el teu centre d'origen, fins a haver formalitzat la matricula en el nou centre una vegada publicats els llistats definitius d'admissió.
En el cas que el canvi d'etapa siga en el mateix centre (edifici) no hauràs de fer res ja que promocionara automàticament, únicament necessitares per al pròxim curs l'informe de salut escolar.
En el cas que el centre actual no dispose en les seues instal·lacions d'aquesta etapa educativa, promocionara de manera automàtica al seu centre adscrit de primària o ESO, on posteriorment haurà de formalitzar la matrícula i presentar l'informe de salut escolar.
El procediment en concurrència, garanteix que si l'alumne no obté plaça en el primer dels centres triats passa a ser baremat en cadascun dels centres restants i que obtindrà lloc escolar en funció dels punts obtinguts sense que el no haver sol·licitat el centre en primera opció reporte cap inconvenient. Amb això es garanteix a les famílies puguen triar fins a 10 centres sense por de que, si no obtenen plaça en el primer dels centres triats, resulte pràcticament impossible accedir a un dels centres triats com a segona o successives opcions.
És aconsellable triar 10 centres per ordre de preferència, ja quina en el cas que no se seleccione el màxim de centres possibles i no s'obtinga plaça es podrà realitzar assignació d'ofici en un centre de la localitat o zona d'escolarització que tinga vacants.
No, només es podrà presentar electrònicament una sol·licitud per alumne o alumna i ensenyament que estarà associada a la «clau d'admissió» que també serà única. Aquesta sol·licitud podrà ser emplenada en més d'una ocasió durant el període en què estiga operativa l'aplicació per a formular sol·licituds d'admissió. En aquest cas es tindrà en compte l'última sol·licitud presentada electrònicament.
La publicació de les vacants disponibles en cada centre es podrà consultar en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport. Així com en les web de centre i tauler d'anuncis dels mateixos una vegada publicades per la Conselleria.
Per a saber més sobre els centres pots consultar la Guia de centres docents de la CV disponible el web de Conselleria. També pots buscar la pàgina web dels centres en el portal Mestre a casa per a conéixer-los millor.
El procediment d'admissió per al curs 2020-2021 es tramitarà de manera electrònica, tal com l'estableix l'article 5 del Decret llei 2/2020.
Les persones interessades hauran d'accedir a la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport per a emplenar el formulari electrònic de sol·licitud d'admissió, segons l'ensenyament que corresponga.
Per a poder realitzar la sol·licitud és necessari obtindre la «clau d'admissió», prèvia verificació de la identitat de la persona sol·licitant.
La clau d'admissió estarà composta per un identificador personal i una contrasenya. Que variara en funció del document d'identitat del sol·licitant:
Tinc DNI, necessitaré el meu número de document, el meu número IDESP i la meua data de naixement.
Tinc NIE, necessitaré el meu número de document, el meu número IXESP i la meua data de naixement.
Tinc Certificat Ciudadania Europea, necessitaré el número del meu NIE, Número del certificat precedit per la lletra C i la meua data de naixement.
Tinc Passaport, únicament dispose de passaport com a document d'identificació, acudiré al centre en el que sol·licite plaça com a primera opció perquè em faciliten una clau d'admissió, sempre que les condicions sanitàries ho permeten.
També és valgut qualsevol altre mitjà electrònic de verificació d'identitat previst en l'article 5.6 del Decret llei 2/2020, de 3 d'abril (Certificat Digital, Clau Pin Permanent, eDNI)
En els casos en què es produïsca l'existència de no convivència dels progenitors per motius de separació, divorci, nul·litat matrimonial, ruptura de parelles de fet o situacions anàlogues i, si és el cas, la possible limitació de la pàtria potestat d'un d'ells, s'hauran de marcar la casella o les caselles habilitades a aquest efecte. Quan es marque la casella d'existència de no convivència, en el moment de formalització de la matrícula, s'haurà d'aportar la signatura i consignar les dades del pare, mare o tutor o tutora diferent de la persona que va formular la sol·licitud de plaça.
Pots consultar les dates i tramites en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport. Així com en les web de centre i tauler d'anuncis d'aquests.
Germans: 15 punts
Per cadascun dels germans o germanes matriculats en el centre, si aquests estan cursant ensenyaments sostinguts totalment amb fons públics en ell i continuaran assistint a aquest, en el curs escolar per al qual se sol·licita l'admissió.
Documentació que acompanyarà a la sol·licitud:
Si els cognoms no són coincidents, s'acreditarà la relació mitjançant el llibre de família, certificat del registre civil o sentència per la qual s'adjudique la tutela.
Pare o mare treballadora del centre docent: 5 punts
Documentació que acompanyarà a la sol·licitud:
Aquesta circumstància serà acreditada per la direcció, en cas de centres públics o pel titularitat si es tracta d'un centre privat-concertat.
Domicili: Àrea d'influència, 10 punts; àrea limítrofa, 5 punts
Quan els progenitors tenen domicilis diferents, el domicili a l'efecte de baremació serà el del progenitor que tinga la custòdia. Si la custòdia és compartida, es considerarà com a residència on estiga empadronat l'alumne o alumna.
El lloc de treball del pare, de la mare o del tutor podrà ser considerat, a instàncies del sol·licitant, amb els mateixos efectes que el domicili familiar.
Quan l'alumne o alumna residisca en un internat, es considerarà el domicili de la residència com a domicili de l'alumne o alumna i això sense perjudici de l'aplicació de les normes específiques per a aquest supòsit que es dicten en el desenvolupament de l'apartat 2 de la disposició addicional sisena del Decret 40/2016.
Documentació que acompanyarà a la sol·licitud:
El domicili familiar s'acreditarà mitjançant la presentació del DNI del pare, mare o tutor/a i d'un rebut recent d'aigua, llum o telèfon o contracte de lloguer.
Si hi ha discrepància entre els domicilis que figuren en tots dos documents, es podrà requerir un certificat de residència entregat per l'ajuntament.
En cas que es presente un contracte de lloguer, haurà d'acreditar-se que s'ha efectuat el corresponent depòsit de fiança (model 805 o 806) en la conselleria competent en matèria d'hisenda.
Els treballadors i treballadores per compte d'altri aportaran certificat emés per l'empresa en què acredite prou la relació laboral i domicili del centre de treball.
Els treballadors i treballadores per compte propi ho acreditaran aportant la declaració censal d'alta, modificació i baixa en el cens d'empresaris, professionals i retenidors (model 036 o 037).
Renda familiar: RVI 4 punts; renda en funció el IPREM de 2 a 3,5 punts.
Si algun membre de la unitat familiar és beneficiari de la Renda Valenciana d'Inclusió (RVI): 4 punts
Les rendes anuals de la unitat familiar es valoraran d'acord amb l'Indicador Públic de Renda a Efectes Múltiples (IPREM: 7.519,59€) corresponent a 14 pagues, assignant la següent puntuació:
Renda anual per càpita igual o inferior a la meitat del IPREM: 3,5 punts
Renda anual per càpita superior a la meitat del IPREM i inferior o igual al IPREM: 3 punts.
Renda anual per càpita superior al IPREM i inferior o igual al resultat de multiplicar el IPREM per 1,5: 2,5 punts
Renda anual per càpita superior al resultat de multiplicar el IPREM per 1,5 i inferior o igual al resultat de multiplicar el IPREM per 2: 2 punts
Documentació que acompanyarà a la sol·licitud:
En tots dos casos, tindran marcar la casella per a autoritzar l'Administració educativa per a l'obtenció de les dades corresponents a la renda familiar a través de l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), així com autorització per a la consulta en el cas de ser persona destinatària de la renda valenciana d'inclusió.
Família nombrosa: General, 3 punts; Especial, 5 punts
Documentació que acompanyarà a la sol·licitud:
Títol oficial de família nombrosa que fa referència a l'article 5 de la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de protecció de les famílies nombroses.
Discapacitat: de 3 a 7 punts
Discapacitat de l'alumne/a:
Del 33 al 64%: 4 punts
Igual o superior al 65%: 7 punts
Discapacitat dels pares, mares o germans/as de l'alumne, per cadascun:
Del 33 al 64%: 3 punts
Igual o superior al 65%: 5 punts
Documentació que acompanyarà a la sol·licitud:
Certificat corresponent o targeta acreditativa de la condició de persona amb discapacitat emesos per la conselleria competent en matèria de benestar social.
Resolució per la qual es reconeix als pares o mares, tutors o tutores i germans o germanes, en el seu cas, una pensió d'incapacitat permanent en el grau de total, absoluta o gran invalidesa, i els i les pensionistes de classes passives que tinguen reconeguda una pensió de jubilació o de retir per incapacitat permanent.
Família monoparental: general, 3 punts; especial: 5 punts
Documentació que acompanyarà a la sol·licitud:
Títol de família monoparental expedit per la conselleria competent en matèria de família (Decret 19/2018, de 9 de març, del Consell).
Segons el Decret 19/2018, de 9 de març, article 21, no és acumulable a la puntuació obtinguda per família nombrosa.
Acolliment Familiar (prioritat d'accés).
L'acolliment familiar s'acreditarà aportant la resolució administrativa o judicial per la qual s'haja formalitzat, certificat emés per la conselleria competent en matèria de benestar social, en la qual es faça costar l'existència de l'acolliment i l'entitat dels acollidors.
Acolliment Residencial (prioritat d'accés).
L'acolliment residencial s'acreditarà aportant certificació emesa per la conselleria competent en matèria de benestar social.
Víctima violència de gènere, terrorisme o desnonament (prioritat d'accés).
La situació de víctima de violència de gènere, terrorisme o desnonament es justificarà aportant resolució judicial o administrativa la que s'acredite aquesta circumstància.
Observacions a la baremació:
La falsedat en les dades aportades donarà lloc a l'anul·lació de la sol·licitud, i s'escolaritzarà l'alumne/a en les places vacants una vegada finalitzat el procés d'admissió.
No obstant això i d'acord amb el que es preveu en els articles 43 i 51 de l'Ordre 7/2016, després de la publicació dels llistats provisionals i definitius, l'adreça dels centres públics, la titularitat dels centres privats concertats i la Inspecció d'Educació estan facultats per a recaptar de les persones sol·licitants la documentació que estimen precisa per a la justificació de les situacions o circumstàncies al·legades, així com per a sol·licitar als òrgans administratius competents les actuacions precises per a la seua verificació.
S'habilitarà dins de la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, en l'apartat «Admissió d'alumnat» un sistema individualitzat de consulta del resultat del procediment i la puntuació obtinguda.
Aquestes llistes estaran a la disposició de les persones interessades, si les circumstàncies ho permeten, en els taulers d'anuncis dels centres i, en tot cas, a través de les direccions dels centres.
Per al curs 2020-2021, d'acord amb el que s'estableix en l'article 43 bis de l'Ordre 7/2016, el sorteig de les lletres de desempat es realitzarà davant notari i el resultat es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.
Se seguirà el procediment que s'indica en aquest article, per tant, es triaran 2 lletres per les quals s'ordenarà el primer cognom i altres 2 lletres per les quals s'ordenarà el segon cognom, i que s'aplicaran quan existisca coincidència amb el primer; en cas de no disposar d'un segon cognom, es considerarà que aquest comença amb «AA». Les dues lletres determinaran, de manera conjunta, el punt de partida per a ordenar alfabèticament els cognoms de l'alumnat.
La formulació de reclamacions al resultat provisional i definitiu d'admissió de l'alumnat es realitzarà per mitjans electrònics, en els terminis i formes que s'indiquen en la resolució del calendari d'admissió de la Direcció General de Centres Docents. Per a la formulació d'aquestes reclamacions s'haurà d'accedir a l'aplicació informàtica mitjançant la «clau d'admissió».
Una vegada publicat el nom del meu fill/a en els llistats definitius d'admissió, podré formalitzar la matrícula en les dates establides en la resolució de la Direcció General de Centres Docents per al curs escolar 2020-2021.
Per a això cada centre facilitara tota la documentació de matrícula necessària a les seues noves famílies.
En el moment de matrícula el centre al qual s'incorpore nou alumnat com a resultat del procediment d'admissió sol·licitarà a l'alumnat o els seus representants legals la verificació dels documents o situacions al·legades per aquest.
En cas que s'haja marcat la casella d'existència de no convivència dels progenitors, s'haurà d'aportar la signatura i consignar les dades del pare, mare, tutor o tutora diferent de la persona que va formular la sol·licitud de plaça.
Quan l'alumnat participant es desplace entre centres de la Comunitat Valenciana sostinguts amb fons públics, el centre en el que està matriculat enviarà a través de la plataforma ITACA la informació relativa a la promoció o compliment del requisit acadèmic al centre al qual desitge incorporar-se. En cas que l'alumnat no poguera accedir al curs sol·licita- do per no haver promocionat, s'entendrà que la seua sol·licitud es realitza per al mateix centre, però per al curs anterior al que inicialment va sol·licitar, per la qual cosa haurà d'acreditar el compliment del requisit acadèmic exigit per a l'accés a aquest curs.
Les places vacants produïdes per renúncia o altres causes degudament justificades, s'oferiran a l'alumnat que seguisca en l'ordre de puntuació de la llista d'admesos en altres centres o aquells que estiguen pendents d'assignació de centre per la corresponent inspecció territorial d'Educació, segons el llistat corresponent a «Relació definitiva d'alumnat admés en un altre centre».