FIRA TECNOLÒGICA 2023

El passat 27 d’abril es va celebrar en les instal·lacions de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria del Disseny (ETSID) de la Universitat Politècnica de València (UPV) la Fira Tecnològica 2023. Aquesta fira està organitzada per CEFIRE CTEM (Específic d’Àmbit Científic, Tecnològic i Matemàtic), amb la col·laboració de la Universitat Politècnica de València (UPV) i l’Associació del Professorat de Tecnologia de la Comunitat de València (APTCV). A més enguany era la fase I de la  II Olimpíada Valenciana d’Enginyeries Industrials, fase local de les Olimpíades Nacional d’Enginyeries Industrials per a les categories que s’esmenten més endavant, i organitzada per la Conferència de Directors d’Escoles d’Enginyeria d’Àmbit Industrial.

Després de l’obertura de la Fira a càrrec de les autoritats:

• Dña. Alicia Herrero Debón, Subdirectora d’Emprenedoria i Generació Espontània- UPV
  • Dña. Elena Thibaut Tadeo, Directora de CEFIRE Científic-Tecnològic i Matemàtic.

Els centres educatius participants de les 3 províncies de la Comunitat Valenciana van explicar a les persones visitants els excel·lents treballs que estan realitzant des de l’àrea de Tecnologia, materialitzat en 48 projectes. A més es van poder visitar projectes universitaris de Generació Espontània (UPV). Finalment els guanyadors de cada categoria van ser els següents projectes:

• Projectes de 1r i 2n d’ESO:

“Sismògraf Digital”

tutoritzat per David Ribes Canut

IES BERNAT GUINOVART – ALGEMESÍ

• Categoria A: projectes de 3r i 4t d’ESO:

Generació ecointeligente

tutoritzat per Vicente Israel Jiménez Ibáñez

COLEGIO ARGOS – VALENCIA

• Categoria B: projectes de 1r i 2n de batxillerat.

Submarí: Inspeccionant els fons

tutoritzat per Gonzalo Jover Peiró

IES EL GRAO – VALENCIA

• Categoria C: projectes de cicles formatius de grau superior.

Febre de l’Or 4.0

tutoritzat per Juan Manuel Ríos Lizana

Escuelas San José – JESUITAS (Valencia)

Així mateix es van comunicar els finalistes per a la II Olimpíada Valenciana d’Enginyeries Industrials que tindrà lloc el pròxim 11 de maig en la ETSII- UPV que van ser:

• Categoria A: projectes de 3r i 4t d’ESO:
  • Colegio Argos.Valencia. Generació ecointeligente.

IES Pare Arques Cocentaina. Separador d’ous per colors.

La nostra escola comarcal. Picassent. Furgoneta Pinça

IES Pare Arques Cocentaina. Sepador de monedes.

IES La melva. Elda. Turret field.

• Categoria B: projectes de 1r i 2n de batxillerat.

IES El grao. Valencia. Submarí: Inspeccionant els fons

IES Balears. Valencia. Centre Educatiu bioclimàticament sostenible

IES Bernat Guinovart. Algemesí. Aranyabot

IES Rascanya. Valencia. Green friends.

IES Bernat Guinovart. Algemesí. Braç robotic classificador de botelles.

• Categoria C: projectes de cicles formatius de grau superior.
  • Esc. San José. Valencia. Fàbrica autònoma.

Esc. San José. Valencia. Febre de l’Or 4.0.

Les autoritats presents en el lliurament de premis van ser:

D. Juan A. Monsoriu, Director de la ETSID.

Dña. Ester Giménez Carbó, Directora d’Àrea d’Alumnat, Rendiment i Avaluació Curricular Vicerectorat d’Estudiants i Emprenedoria

D. Miguel Ángel Sánchez Romero, Subdirección alumnat/TFGs y TFMs. ETSII. Universitat Politécnica de València.

D. Juan Medina Moncholí, Tresorer del COGITI Valencia

Agraint a tots els participants la seua dedicació i esforç us emplacem fins a la pròxima edició.