Música. Recursos

MúsArtsEsc títol RxC

Des de l'àrea Música i Arts Escèniques ens sembla oportú, donades les circumstàncies generades per l'estat d'alarma, continuar oferint recursos didàctics al professorat que puguen activar-se en el context que, inexorablement, envolta actualment a l'alumnat i al docent: la casa.

La idea d´aquesta proposta, és que puguen funcionar com a detonant de propostes didàctiques en les quals explorar les possibilitats sonores, expressives i acústiques que ens envolten i la capacitat que tenen per a configurar-se a partir d'allò domèstic. Amb aquest recurs, proposem un acostament, des d'una perspectiva artística, a l'espai que, ara, i de manera solidària i responsable, estem obligats a habitar ininterrompudament: les nostres cases. Veurem també, que els espais i els instruments no convencionals poden ser múltiples i variats, i res tenen a veure, a vegades, amb els que tradicionalment associem a la pràctica docent.  Entenem la casa com un nou espai de reflexió i creació. Aquestes propostes, poden treballar-se com a recursos o projectes, adequant-los al nivell educatiu corresponent i a la programació. També pot servir com a inspiració per a la creació de recursos o propostes pròpies. Per altra banda, cap la possibilitat de realitzar pràctiques interdisciplinàries.

En aquests temps, hem canviat l'aula per la casa, per la qual cosa hem estat investigant al voltant de propostes artístiques que es puguen realitzar a dintre i de com es relacionen amb aquesta i amb els objectes i materials que l'habiten.

Els recursos estan dividits en: la casa, la cuina, el bany, el saló, el menjador, l'estudi i el dormitori. En cadascun d'ells trobareu obres artístiques i recursos didàctics que tracen els seus discursos a partir dels elements que conformen aquestos espais.

És important tindre en compte que són propostes permeables que haurien de poder adaptar-se al context en el que cada docent treballe, és a dir a les circumstàncies i possibles recursos de l'alumnat.