Música. Per què? i Per a què?

MúsArtsEsc títol RxC
coberts

// PER QUÈ?

• Perquè pensem que és una manera original, directa i activa, d’adaptar les propostes musicals i expressives al context que viuen les famílies a casa.
  • Perquè les dependències de la casa ofereixen moltes possibilitats expressives i sonores: acústiques, objectes sonors com a instruments musicals, d’expressió corporal i dansa, de dramatització, el so de la casa en cada moment del dia, la combinació amb el carrer i els veins, etc.

// PER A QUÈ?

• Per a què la casa del nostre alumnat es puga convertir en un laboratori sonor per a la producció musical i expressiva.
  • Per a oferir un recurs educatiu i didàctic que permeta treballar de manera activa i creativa.
  • Per a incorporar-se a la programació d’aula.
  • Per a descobrir les possibilitats musicals i artístiques del context més proper a l’autoconeixement de l’alumnat.
  • Per a ampliar la mirada cap a alternatives artístiques inspirades en corrents tradicionals i d'avantguarda.
got

// COM A RECURS DIDÀCTIC

Aquest és un procés que s'ha d'adaptar a la programació d'aula.

Pensem que no podem conformar-nos en compartir diverses propostes d'aplicació a l'aula. Hem de fer una justificació curricular de la nostra feina i prendre consciència dels blocs de continguts que estem treballant (primària i secundària). Com ja sabeu són diferents però podem agrupar-los en:

• INTERPRETACIÓ (vocals, instrumentals i corporals)
    • ESCOLTA(activa, crítica i reflexiva)
    • CONTEXTOS MUSICALS (períodes, corrents i estils musicals)
    • TIC (l'ús actiu de les tecnologies de la informació i la comunicació

Les nostres propostes poden donar resposta a diversos blocs de continguts simultàniament. És important atendre al currículum i al document pont per tal de poder oferir instruments d'avaluació adequats al nivell educatiu al qual va dirigit. Això és un treball fonamental del mateix docent. A més és una oportunitat per poder investigar i reflexionar al voltant de les possibilitats que ofereix "la casa" com a espai i a partir de propostes des de diverses corrents musicals.