Taller de bicis

Bicis de diferents mides

En aquest espai pretenem fomentar l’activitat física, utilitzant les diferents bicicletes de l’escola

i altres xicotets vehicles (mides segons edats, bici amb rodetes, tricicles, patinets…);

i fent agrupaments flexibles d’alumnes segons interessos i motivacions.

Mitjançant l’aprenentatge i l’ús de la bicicleta els xiquets i les xiquetes:

– Adquireixen abans el sentit de coordinació i equilibri d’una manera natural i progressiva.
– Augmenten la resistència i es creen hàbits sans. L’activitat física derivada de l’ús de la bicicleta ofereix una forma eficaç de combatre malalties infantils relacionades amb la falta d’activitat física com l’obesitat i la diabetis.
– Aprenen destreses que influiran en el seu desenvolupament intel·lectual, i a més a més, aprendre una nova habilitat activa el cervell.

Beneficis que comporta aprendre a muntar amb bicicleta:

– Redueix l’ansietat i eleva l’estat d’ànim. per la qual cosa és ideal per als xiquets molt actius.
– Promou la trobada social i, gràcies a això, crearà vincles socials i fomentarà el desenvolupament dels valors socials com la companyonia, el respecte, la tolerància, i la solidaritat.
– Crea una sensibilització cap al mitjà. Els xiquets integren la bicicleta com un mitjà de transport sa i bo per al medi ambient.
– Com a valor afegit, la conducció amb bicicleta ajuda a familiaritzar-se des de xicotets amb les normes de circulació i seguretat viària i el valor de la responsabilitat.

És un exercici molt beneficiós per a la salut:

– És un exercici cardiovascular, enforteix el nostre cor, millora el sistema circulatori, augmenta la capacitat respiratòria i prevé de malalties com el colesterol, així com el sobrepés i l’obesitat.
– Tonifica els músculs, especialment els de les cames.
– Enforteix els genolls.
– Millora la posició de l’esquena.
– Enforteix el sistema immunològic que millora les defenses.
– Redueix els nivells de estrés.
– Fa sentir-se feliç.