Dia Escolar de la No violència I la Pau 2017

El Dia Escolar de la No-violència i la Pau (o el seu acrònim DENIP),va ser fundat l’any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal Vidal, i és una iniciativa d’Educació No-violenta i Pacificadora, difosa internacionalment.

Es practica a escoles de tot el món, els dies 30 de gener, coincidint amb l’aniversari de la mort de Mahatma Gandhi.

El DENIP propugna una educació permanent en i per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no-violència i la pau. El seu missatge bàsic diu: "Amor universal, No-violència i Pau. L’Amor universal és millor que l’egoisme, la No-violència és millor que la violència i la Pau és millor que la guerra".

Les escoles de tot el món celebren el DENIP amb diferents actes. Els objectius del Dia Escolar de la No-violència i la Pau són:

• Sensibilitzar que la pau és molt més que l’absència de guerres i baralles.
  • Conèixer i familiaritzar-se amb els conceptes d’amor universal, de no-violència i de pau positiva, així com amb els procediments de reivindicació no-violenta dels drets humans.
  • Conèixer persones i/o grups que lluiten per la pau i la justícia al món.
    Saber resoldre els conflictes de manera pacífica i dialogant, és a dir, expressant les opinions de forma tranquil·la, clara i ordenada.
  • Compartir una estona amb tots els alumnes i mestres amb la finalitat de celebrar la diada de la no-violència i la pau.

Al centre, al llarg de tota la setmana, s’han estat treballant diferents continguts relacionats amb el DENIP, i hui dilluns 30 de gener, hem intentat que fora una jornada de convivència entre tot l’alumnat programant un seguit d’activitats internivell:

L’alumnat d’Educació Infantil ha passat per totes les aules de Primària per ensenyar-los les cançons i balls que ha practicat al llarg de la setmana (Paz, Paz, Paz de Juanes, la Dansa dels Afectes), els xiquets i xiquetes de Primària s’ha ensenyat entre ells les danses del mon que han treballat durant la Unitat Didàctica de gener sobre els jocs del mon a l’àrea d’Educació Física, PRI5 i 6, a més de finalitzar el mural que han fet del Gernika, els han explicat a la resta de companys i companyes el seu significat, per la vesprada, entre tots i totes hem construit un gran colom al que hem anomenat el "Jardí de la Pau", des de l’àrea de música també hem compartit cançons amb bones intencions, i com no, els més menuts, l’alumnat d’Eduació Infantil ha gaudit d’una vesprada de jocs, balls i cançons al pati. També les famílies han tingut la possibilitat de participar, construint al llarg del dia un gran mural que hem situat a l’entrada de l’escola, apegant mans decorades i amb missatges relacionats amb l’activitat.

Us deixem l’ampli recull fotogràfic de la jornada