XarxaLlibres: Informació per a les llibreries

Circular informativa per a les llibreries

Tota la informació per a les famílies

Com és conegut pel proper curs escolar per als alumnes de primer i segon d’Educació Primària a través d’una aplicació informàtica els centres generaran un xec-llibre.

ORDRE 26/2016, de 13 de juny, de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula el programa de reutilització, reposició i renovació de llibres de text i material curricular, a través de la creació i posada en funcionament de bancs de llibres de text i material curricular en els centres públics i privats concertats de la Comunitat Valenciana, i es determinen les bases reguladores de les subvencions destinades a centres docents privats concertats i centres docents de titularitat de corporacions locals.

A l’article 32 punt 1, es concreta

a) Per mitjà de l’aplicació informàtica, la direcció dels centres generarà un xec-llibre per cada alumne o alumna, en què constarà el seu nom complet, el número d’identificació de l’alumne (ara en avant NIA), el curs, el centre, l’import màxim que cal pagar i qualsevol altra dada que es puga determinar en la corresponent convocatòria. Aquest xec-llibre es lliurarà als representants legals de l’alumne o l’alumna.

b) Els xecs-llibre seran canviats pels llibres de text o pel material curricular en la llibreria o operador que realitze la venda al client final de la seua elecció. El representant legal de l’alumne o l’alumna firmarà el rebut en la zona disposada amb aquest fi una vegada adquirits els exemplars. La llibreria o operador es quedarà amb el xec-llibre.

c) La llibreria o l’operador verificarà la identitat de la persona portadora del xec-libre, que haurà de consignar el DNI i firmar en el xec-llibre, abans del lliurament del lot que li corresponga.

d) Les llibreries o els operadors remetran als centres docents les factures corresponents, que hauran d’arreplegar tots els requisits formals exigibles segons la normativa vigent. En la factura s’haurà d’emplenar el concepte «Xec-llibre de l’alumne XXX, amb NIA XXX i codi del centre» i els materials adquirits, tenint en compte que no es podran superar els imports màxims que calga pagar que consten en el xec-llibre. Posteriorment, remetrà la factura junt amb el xec-llibre, tot correctament emplenat i segellat. La llibreria o l’operador podrà agrupar en una factura global la totalitat dels xecs-llibres corresponents a l’alumnat d’un centre. En aquest cas, com a «concepte» haurà de constar «Xecs-llibre de XXX alumnes del centre XXXX, amb codi XXX». La factura s’haurà d’acompanyar dels respectius xecs-llibre correctament emplenats i segellats. Finalment, haurà d’adjuntar una relació de l’alumnat a qui pertanyen els xecs-llibre, amb el nom complet, el NIA i el número de la factura a què està associada la relació d’aquest alumnat.

En el cas dels centres de titularitat de la Generalitat, les factures s’han d’adreçar a nom de la conselleria competent en matèria d’educació, indicant la denominació del centre docent i el seu CIF.

e) El termini de presentació de les factures i els xecs-llibre, en els centres docents, serà anterior a la data límit que es determine en la convocatòria anual, i els centres procediran al seu abonament en el termini màxim de dos mesos des que hagen percebut les dotacions econòmiques de la Generalitat.

Atentament l’equip directiu