Primer dia de classe del curs 2014/2015

Una vegada finalitzades les vacances d’estiu reprenem les classes d’aquest nou curs 2014/2015, carregats d’il·lusions i  de moltes novetats.

Pràcticament hem deixat la tovallola, les xancletes i directament de la platja i de la muntanya, ens hem carregat la motxilla a l’esquena i a les 9h l’escola a obert les portes, al ritme de «Seguiremos» de Macaco, per tornar-se a omplir de xiquets, xiquetes, mestres, pares, mares, personal no docent, i sobretot del so característic d’una escola, les corregudes amb les motxilles, les converses pels passadissos, els crits al pati, tot envoltat, casi sempre, d’alegria, tant per part de les famílies que tornen a les seues rutines com per part de l’alumnat que es retroba amb els vells i nous companys, això si, suportant al llarg de tot el matí vora 30ºC, tant a les aules com a la resta de dependències del centre.

Començant pels més menuts, al llarg dels propers cinc dies, s’aniran incorporant els nous alumnes d’Educació Infantil 3 anys, que en grups de cinc, comencen una nova etapa de la seua vida, on molts d’ells i elles prenen contacte per primera vegada amb l’escola infantil. Excepte alguna llagrimeta en acomiadar a les mares i pares, el dia ha transcorregut amb normalitat, coneixent-se mútuament i prenen contacte amb les aules i el pati. Això si, a l’eixida a les 13h estaven tots i totes molt contents, casi tots, ja que els tres que hui han començat el menjador, també s’han tingut que adaptar a la novetat que suposa per a ells el menjador escolar, i alguna llagrimeta i gemec se n’ha fugit.

La resta d’Educació Infantil s’han retrobat amb les seues mestres, que han escoltat atentament totes les contalles del que han fet aquest estiu.
L’alumnat que el passat curs va finalitzar l’Educació Infantil han començat hui la seua etapa a Educació Primària. Les seues mestres del curs passat les han acompanyat fins el gimnàs del centre, on han conegut a les seues noves mestres i s’han redistribuït els grups. Tot i que al principi anaven un poc desorientats per l’edifici de primària, en pocs dies estaran totalment familiaritzats.

La resta de cursos d’Educació Primària, els que han continuat amb els seus mestres, ràpidament s’han ficat a treballar, i els que han canviat de cicle, després de les pertinents presentacions i breu familiarització, també han realitzat les habituals tasques d’un primer dia de curs.

Com va sent tradició, l’alumnat que el passat curs va finalitzar PRI6, després de replegar l’horari al IES, s’han apropat a l’escola per saludar i fer una breu visita als seus ex-companys i mestres.

Enguany, per iniciar el curs ens han acompanyat l’alcalde de Vila-real, José Benlloch, i la regidora d’educació, Rosario Royo, que han tingut el detall de vindre a compartir uns moments amb els nostres xiquets i xiquetes en l’inici escolar. Enllaç a la notícia.

Al llarg d’aquest més de setembre us anirem informant de les novetats derivades de la LOMQE, tant mitjançant circulars informatives com en les reunions d’inici de curs. Amb un poc de paciència, comprensió i molt de treball, segur que ens adaptarem als nous canvis.

Des del centre també volem reconèixer l’enorme tasca que al llarg de l’estiu i ara al setembre repartint els lots de llibres i treballant al banc de llibres, ha realitzat l’AMPA del centre, tant amb els materials d’aula com en els llibres de text, aconseguint unes condicions econòmiques molt favorables per a les famílies. Gràcies per continuar colze a colze amb el centre per seguir fent escola pública.

Per finalitzar, cal recordar als mestres que per diferents motius, després de molts anys, han deixat l’escola, i que han deixat una empremta molt important. Moltes gràcies a Fina Barrué i a Maribel Ferrer, què després de tota una vida dedicada a l’ensenyament i més de 20 anys al centre, s’han jubilat. També volem mencionar les companyes  Estíbaliz Sevillano i Rosa Guerrero,  que també han estat molts anys en Botànic i desitjar-los un bon curs en les seues respectives noves escoles. Al llarg del curs ja anireu coneixent a la resta de mestres que s’han incorporat.

Continuarem informant…

Us deixem un vídeo amb les imatges del dia, així com l’enllaç al resum fotogràfic.