Ajuda complementària de 400 euros per a alumnat amb necessitats específiques

El Ministeri d’Educació i Formació Professional ha obert el termini per a sol·licitar l’ajuda complementària per a l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu per al curs 2023-2024, que enguany inclou un complement de 400 euros per a sufragar les despeses addicionals que han d’afrontar les famílies. A més, es complementa també amb la convocatòria general de beques el termini de les quals es va obrir el passat 27 de març i finalitza el pròxim 17 de maig. Poden optar a ella els estudiants de qualsevol etapa educativa no universitària que acrediten una discapacitat, trastorn greu de conducta, de la comunicació/llenguatge, de l’espectre autista (TEA) o altes capacitats: la convocatòria està oberta fins al pròxim 20 de setembre i es pot sol·licitar a través de la seu electrònica del Ministeri.

Requisits i passos

Per a concedir aquestes ajudes, el Ministeri d’Educació i Formació Professional valora tres factors: l’edat i el tipus de centre, la necessitat de suport educatiu i la situació econòmica. Aquells que desitgen demanar-la, poden consultar tota la informació al detall en el portal de Beques i Ajudes. El primer pas per a sol·licitar-la és entrar o registrar-se en la seu electrònica del Ministeri d’Educació i Formació Professional. El compte d’aquells usuaris que s’hagen registrat prèviament per a qualsevol altre tràmit en aquest Ministeri continua sent vàlida. Per contra, si mai s’han registrat, han de punxar en ‘Registre’s’ i seguir els passos per a crear una. Després, podran accedir a la sol·licitud de beca de dues formes:

• Amb Cl@ve (claus electròniques d’administracions públiques) o certificat electrònic. En aquest cas cal tindre tots els certificats (els generarà l’aplicació en acabar d’emplenar la sol·licitud) farciments i signats per qui corresponga (director del col·legi, gabinet, inspector de zona…) i presentar-los, mitjançant l’aplicació, escanejats, abans del final del termini de presentació de sol·licituds.

• Mitjançant el mateix usuari i contrasenya amb els quals es van registrar en la seu electrònica. Si accedeixen d’aquesta manera, bastarà que emplenen la sol·licitud, imprimisquen el PDF que es genera i ho presenten en el col·legi abans que acabe el termini. En aquest PDF ja s’inclouen els certificats necessaris. Ayuda complementaria de 400 euros para alumnado con necesidades específicas