Temps de lectura

Temps de lectura, temps d'aprenentatge

La comissió del Pla Lector havia proposat al claustre dedicar un temps a la lectura tots els dies per fomentar l’hàbit lector de l’alumnat. Hem tornat de Nadal i ho hem posat en pràctica.

Suposem que totes i tots som conscients que l’ús dels dispositius electrònics, però sobretot l’ús del mòbil està afectant la comprensió lectora i expressió escrita de les persones, no sols dels més joves. Ens hem acostumat a llegir superficialment, fem lectures curtes i breus que no necessiten massa comprensió lectora, per tant, davant d’un text llarg l’alumnat presenta dificultats de comprensió i a més, es cansa o s’angoixa abans de començar. Evidentment, la falta de comprensió lectora afecta a l’estudi.

No sols això, l’ús de xarxes socials (WhatsApp, Telegram, Instagram, Facebook... ) fa que actualment s’escriga molt, però són missatges curts, en els quals s'acurten les paraules, s’utilitzen emoticones, no es fa atenció a l’ortografia, etc. En conseqüència, l’alumnat escriu pitjor.

Doncs bé, per combatre tot açò la millor arma és la lectura, cal dedicar un temps diari a la lectura, així que per motivar i incitar a fer-ho dedicarem cada dia un temps a la lectura a l’aula, però cal que la lectura continue a casa. Deixar el mòbil i concentrar-se en una lectura que ens agrade millorarà la comprensió lectora, l’expressió escrita i a més, ens permetrà gaudir d’aventures i històries de les quals podem aprendre molt.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies