Àrea 4. Avaluació i retroalimentació

L’avaluació pot afavorir la innovació en l’educació. En integrar les tecnologies digitals en l’aprenentatge i l’ensenyament, hem de considerar com les tecnologies digitals poden millorar les estratègies d’avaluació existents. Al mateix temps, també hem de considerar com poden emprar-se per a crear o facilitar enfocaments d’avaluació innovadors. A més, l’ús de les tecnologies digitals en l’educació proporciona una àmplia gamma de dades que permeten realitzar el seguiment de l’aprenentatge de l’alumnat i facilitar l’anàlisi i interpretació de les dades per a la presa de decisions.

Al mateix temps, les tecnologies digitals poden contribuir al seguiment del progrés de l’alumnat i a facilitar la retroalimentació, l’avaluació i l’adaptació de les estratègies d’ensenyament.

4.1 Estratègies d’avaluació

Descripció. Utilitzar les tecnologies digitals per al disseny dels mitjans i instruments d’avaluació diagnòstica, formativa i sumativa i implementar-los complint amb les mesures de seguretat i protecció de dades personals. Millorar la diversitat i idoneïtat dels formats i enfocaments d’avaluació.

 
A
 
Coneixement teòric i ús guiat de les tecnologies digitals per a avaluar els processos d’ensenyament i aprenentatge.
 
B
 
Aplicació autònoma i adaptació a nous contextos dels mitjans i instruments digitals d’avaluació dels processos d’ensenyament i aprenentatge.
 
C
 
Investigació i disseny de nous models, mitjans i instruments d’avaluació dels processos d’ensenyament i aprenentatge mitjançant l’ús de tecnologies digitals.

4.2 Analítiques i evidències d’aprenentatge

Descripció. Generar, emmagatzemar, validar, seleccionar, analitzar i interpretar les evidències digitals sobre l’activitat, el rendiment i el progrés de l’alumnat amb la finalitat de millorar el procés d’ensenyament i l’aprenentatge, respectant la normativa vigent quant a protecció de dades.

 
A
 
Coneixement dels mitjans digitals per a la gestió i interpretació de les dades procedents de l’avaluació educativa sota criteris ètics i pedagògics i aplicació tutelada dels procediments.
 
B
 
Ús autònom de les tecnologies digitals d’anàlisis de dades del centre, en els processos d’avaluació de l’ensenyament i l’aprenentatge, i transferència de com aplicar-ho a noves estratègies educatives.
 
C
 
Investigació aplicada sobre la gestió i interpretació de dades per a la millora de l’avaluació dels processos d’ensenyament i aprenentatge utilitzant les tecnologies digitals.

4.3 Retroalimentació i presa de decisions

Descripció. Utilitzar les tecnologies digitals per a oferir retroalimentació a l’alumnat respectant la privacitat i seguretat de la informació aportada. Adaptar les estratègies d’ensenyament i proporcionar reforç específic a partir de les dades obtingudes. Informar l’alumnat i a les famílies i facilitar la comprensió de les evidències d’aprenentatge aportades per les tecnologies digitals perquè siguen utilitzades en la presa de decisions.

 
A
 
Coneixement de les tecnologies digitals empleades per a informar sobre els processos d’avaluació i orientar en conseqüència l’ensenyament i l’aprenentatge.
 
B
 
Ús autònom de les tecnologies digitals del centre per a prendre decisions i oferir retroalimentació, informació i orientacions sobre el desenvolupament dels processos d’ensenyament i aprenentatge a partir de les dades obtingudes en els processos d’avaluació.
 
C
 
Avaluació, configuració i desenvolupament de nous sistemes, emprant les tecnologies digitals per a oferir retroalimentació, informar i orientar l’ensenyament i l’aprenentatge a partir de les dades obtingudes en els diferents processos d’avaluació.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies