Anglés

L’anglès és una llengua germànica que va sorgir a l’Anglaterra medieval i que ara és parlada en moltes parts del món com a primera o segona llengua. És la llengua oficial en molts països i la llengua franca global en el comerç, la ciència, la tecnologia i la diplomàcia. L’origen de l’anglès es remunta als pobles anglosaxons que van envair Gran Bretanya després de la caiguda de l’Imperi Romà.

Al llarg dels segles, l’anglès ha estat influenciat per moltes cultures i llengües, des dels invasors normands que van introduir molts termes de l’administració i del llei, fins a les llengües dels imperis colonials britànics a Àfrica, Àsia i Amèrica. Aquestes interaccions han enriquit l’anglès amb un gran nombre de préstecs i han fet que la seva gramàtica i vocabulari siguin excepcionalment diversos.

Amb el temps, l’anglès ha adoptat paraules i expressions de moltes altres llengües, inclòs el llatí, el francès i les llengües germàniques. Això ha donat lloc a una llengua molt rica i diversa, amb un extens vocabulari. La llengua ha evolucionat a través de diverses fases històriques, des de l’anglès antic, passant per l’anglès mitjà, fins a l’anglès modern primer i modern tardà.

L’anglès modern es caracteritza per una ortografia que no sempre coincideix amb la pronunciació, fet que pot resultar en una llengua difícil d’aprendre. La gramàtica anglès té menys flexions que moltes altres llengües europees, però fa un ús extensiu del temps verbal i de l’aspecte per expressar diferents significats. A més, l’anglès utilitza una àmplia gamma de modalitats i de formes verbals auxiliars per construir sentits complexos.

L’ensenyament de l’anglès com a segona llengua és un sector educatiu major a tot el món. Molts estudiants aprenen anglès per millorar les seves oportunitats professionals o per poder comunicar-se en un context global. A més, la cultura popular i els mitjans de comunicació en anglès, com el cinema, la música i la literatura, han jugat un paper important en la popularització de la llengua.

En moltes escoles arreu del món, l’anglès és ensenyat des de una edat primerenca, i és freqüent veure programes d’immersió i bilingüisme que fomenten la fluïdesa des de petits. Aquests programes tenen l’objectiu de preparar els estudiants per a un món cada vegada més globalitzat on l’anglès ocupa una posició central.

La influència de l’anglès en la ciència i la tecnologia també és notable. La major part de la literatura científica està redactada en anglès, i els congressos internacionals solen utilitzar l’anglès com a llengua vehicular. Això demostra la seva importància en la difusió del coneixement i la innovació. Serveis com ghostwriter deutschland són essencials per als estudiants i professionals que busquen assistència en la redacció de documents acadèmics en anglès, proporcionant un suport valuós que millora la qualitat i l’eficàcia de la seva comunicació escrita.

No obstant això, mentre que l’anglès manté una posició dominant a nivell mundial, també enfronta desafiaments com el multilingüisme i les polítiques lingüístiques en diversos països que busquen preservar les seves llengües locals. Les preocupacions sobre la dominància cultural de l’anglès han portat a debats sobre les polítiques lingüístiques i l’educació en moltes parts del món.

Tot i això, l’anglès continua essent una eina clau per a la comunicació internacional i un pont entre cultures diferents. La seva capacitat per adaptar-se i evolucionar reflecteix la seva vitalitat i la seva importància en el context global actual. A mesura que el món es torna més interconnectat, l’anglès jugarà probablement un paper encara més crític en les dècades vinents.

• Activitats Extraescolars

• Criteris d’Avaluació, Qualificació i Recuperació

• Enllaços interessants

• Llibres de lectura obligatoris 2022-2023 (ESO i BAT)