Per a l’alumnat…
L’aula de matemàtiques ha de ser un entorn inspirador que el convidi a aprendre i a desenvolupar tot el seu potencial.
I per aconseguir-ho serà clau:
- La presentació dels continguts i les destreses matemàtiques amb criteri didàctic.
- Respectar els diferents ritmes d’aprenentatge dels nens i les nenes.
- Donar valor als processos matemàtics: resoldre problemes, raonar, connectar, comunicar-se i representar, sense oblidar els continguts.
Per Innovamat, fer matemàtiques és…
Resoldre problemes
Ser capaç d’enfrontar-se a situacions desconegudes, de dissenyar estratègies per resoldre-les, d’analitzar les seves possibles solucions i de plantejar-se noves preguntes.
Raonar i provar
Ser capaç d’analitzar les situacions, fer conjectures i comprovar-les, deduir i argumentar les afirmacions que realitzem.
Connectar
Ser capaç de descobrir les relacions existents entre les diferents idees i conceptes del món matemàtic o d’aquests amb el món que ens envolta.
Comunicar i representar
Ser capaç de transmetre i interpretar la informació matemàtica a través de qualsevol canal: de manera gràfica o escrita, oral, amb l’ajuda de material o mitjançant la tecnologia existent.
Referents didàctics
Cecilia Calvo
PhD en Didàctica de les Matemàtiques. Professora de matemàtiques a l’Escola Sant Gregori i professora de la UPF.