Concurs de preguntes en línia sobre La Passió de Crist

Milers d’alumnes matriculats en classe de Religió de tota Espanya han participat en un concurs de preguntes en línia sobre Setmana Santa que ha suposat un gran estímul per a l’alumnat i per al propi professorat de Primària i Secundària. Sens dubte, una manera molt divertida i il·lusionant d’implicar els propis alumnes en el seu procés d’aprenentatge en un entorn *gamificador mitjançant l’aplicació educativa de Kahoot.
La dinàmica era senzilla. En cadascuna de les franges de l’horari escolar es realitzaven els Kahoots amb partides de fins a 300 alumnes, on l’alumnat havia de contestar a una sèrie de preguntes sobre els textos de la passió, mort i resurrecció de Jesús. Cada col·legi i institut s’inscrivia en el seu equip per a representar a les seues respectives localitats procedents de Canàries, Andalusia, Múrcia, Castella-la Manxa, Extremadura, Comunitat València, Madrid, Castella i Lleó, Galícia, Astúries, País Basc i Catalunya.
Sens dubte, aquest tipus d’activitats potencien la cooperació entre l’alumnat, l’ús d’eines digitals, la capacitat resolutiva i la consciència que hi ha molts com ells en classe de Religió. D’altra banda, es presenta la matèria de Religió com una assignatura innovadora, que s’adapta a les metodologies actives de l’aprenentatge i al seu torn, el professorat millora la seua competència digital responent a les noves exigències educatives.
La realització d’aquest concurs de preguntes ha sigut possible gràcies a la implicació de centenars de docents de tota Espanya, que coordinats pel professor Carlos Valle i amb l’ajuda de José Manuel Rodríguez, han sigut capaces d’involucrar a tota la comunitat educativa projectant la classe de Religió a les famílies, claustres, xarxes socials…
La pròxima edició tindrà lloc abans de Nadal; es continuaran organitzant Kahoots perquè les famílies dels alumnes participen des de les seues pròpies cases i, igual que va ocórrer el mes de febrer, hi haurà Kahoots presencials en diferents punts de la geografia espanyola.