
Iniciem una nova aventura plena de repetes on, coincidint al final de cada mes, l’alumnat participará en una missió on posaran a prova els coneixements curriculars de cadascuna de les àrees i els sabers treballats. Cada missió ajudará als keplerians a acostar-se a la Terra. Una experiencia que captivarà a menuts i grans cap a un objectiu comú.
NARRATIVA
SETEMBRE: VISITA DE MARY JOHNSON.


El primer dia lectiu del curs el profesoras rep a l’alumnat amb una disfresa simulant a personatges d’altre planeta. Aules i corredors es troben amb la decoració que forma part de l’ambientació del projecte. Aquest mateix dia rebem la visita de la Sra. Mary Johnson, una representante de la NASA que ens proposa la signatura d’un acord intergalàctic secret.
OCTUBRE: MISSIÓ 1

Al pati s’hi amaguen els cinc primers planetes que han de recòrrer els keplerians. Han de trobar-los, posar-los en ordre amb ajuda del recorregut keplerià que es troba a les classes i així començaran a fer les proves sobre el que han après i que tenen al sobre un dibuix del planeta per a cada àrea.
Els xiquets fan definicions espontànies sobre què és sostenibilitat, els tutors apunten. El/la tutor/a entregarà la fitxa corresponent al planeta. (en aquest cas és KEPLER 186-F). i es penjarà a un lloc de la classe on animant a feint-se les cartes da cada missió posterior.
NOVEMBRE: MISSIÓ 2

Els Keplerians estan tristos i desanimats. Al planeta Kepler-186f, la foscor de la negativitat i la desesperança ha apagat la llum de l’alegria. Han intentat trobar motius per somriure, però el malvat Dartrh Vader ha trencat i amagat els fragments d’optimisme que necessiten per recuperar l’esperança. Per sort, saben que vosaltres, amb la vostra energia i treball en equip, podeu ajudar-los.
Cada classe té la missió de trobar i reconstruir el seu Trencaclosques de l’Alegria. Aquests trencaclosques porten amagades paraules o frases que són claus per despertar l’optimisme als Keplerians. Quan totes les classes completin els seus trencaclosques, els fragments es combinaran per resoldre el gran enigma de l’escola i encendre la llum de l’alegria, ajudant així els Keplerians a avançar al següent planeta del seu camí cap a la Terra.
DESEMBRE: MISSIÓ 3

Al Nadal, els *Keplerians observen el planeta Terra des de la distància i queden fascinats per la lluentor i l’abundància que semblen dominar aquestes dates. No obstant això, prompte s’adonen que el consum descontrolat amenaça amb esgotar els recursos del planeta. Des de GJ-504-B, els Keplerians decideixen investigar com els terrícoles poden celebrar aquestes festivitats de manera responsable, valorant més les connexions i els moments compartits que els objectes materials.
GENER: MISSIÓ 4

El dia de la pau els keplerians es posen en contacte amb nosaltres per demanar-nos que la mantinguem i no ens passe com a ells.
Reunió de tot el centre per llegir el poema de la pau on tots hem contribuït. Els alumnes busquen les estrelles de la pau pel pati.
Cada estrella es correspon amb un sobre on hi ha proves sobre continguts curriculars.Els alumnes busquen les estrelles de la pau pel pati. Cada estrella es correspon amb un sobre on hi ha proves sobre continguts curriculars.
FEBRER: MISSIÓ 5

Els keplerians ens parlen amb carnaval.
Hi ha un genially per a primària i un altre per a infantil amb proves que es relacionen amb el carnaval.
MARÇ: MISSIÓ 6

Els keplerians viatgen fins a Saturn on han sentit que hi ha diferències i desigualtat de gènere. Ens proposen activitats relacionades amb dones valencianes que hem proposat a l’ajuntament perquè les tinguen en compte. Rebem cartes de dones que han estat amagades i hem de passar proves relacionades amb la seva activitat perquè siguin alliberades. (Per exemple la que va descobrir una pintura per eliminar els mosquits que transmeten la malària, el dengue i el chagas ens demana que esbrinem com aconseguir certs colors amb pintures disponibles) . 5 proves en total.
ABRIL: MISSIÓ 7



Els keplerians estan molt contents de tenir amics com nosaltres. Demanem que valorem l’amistat.
Hem de ser bons amics per superar aquesta prova.
Ja són al nostre sistema solar. Totes les classes tenen un sistema solar dibuixat ia cada planeta hi ha un número.
Anem al parc, es divideixen les zones segons els grups i s’hi amaguen els planetes. A cada zona en falta un de diferent. En enganxar els planetes al panell descobreixen que cada classe té un número i un color.
Ens reunim per veure què fer. Apareixen 2 persones amb epis i màscares portant una caixa amb un cadenat de colors.
Descobrim que entre tots podem obrir el cadenat aportant els números. Apareix una rèplica de júpiter que ens indica que, gràcies a nosaltres, els keplerians ja hi són.
MAIG: MISSIÓ 8

| En Mart, els Keplerians s’adonen de la importància de protegir la vida marina. Els alumnes realitzaran activitats per aprendre sobre els ecosistemes marins i la protecció dels oceans, compartint aquest coneixement amb els Keplerians. Objectiu: Donar als Keplerians els coneixements per a preservar els recursos marins, continuant el seu viatge cap a la Terra. |
JUNY: MISSIÓ 9




