Educació Viària: Aprenent amb la Policia Local.

Durant aquestes últimes dues setmanes, la nostra escola ha estat immersa en activitats d’educació viària organitzades per la Policia Local de la nostra localitat. Aquestes activitats han estat pensades per conscienciar els nostres alumnes sobre la importància de la seguretat vial i la convivència responsable a la carretera.

Fa dues setmanes, el nostre alumnat va participar en unes xerrades informatives impartides per agents de la Policia Local, on es van abordar temes essencials com les normes bàsiques de trànsit, l’ús correcte del casc, i la importància de respectar els senyals.

Aquesta última setmana, s’han dut a terme dues activitats pràctiques amb circuits adaptats per a les diferents edats. La primera activitat va estar dirigida als alumnes d’infantil, primer, segon i tercer de primària, i es va realitzar a la plaça de l’Ajuntament. Aquest circuit tancat comptava amb senyals, semàfors, passos de vianants i agents dirigint el trànsit. Els xiquets i les xiquetes van portar les seues bicicletes i/o patinets, juntament amb els seus cascs, per participar de manera segura i divertida en aquesta experiència educativa.

La segona jornada va ser per a l’alumnat de quart, cinquè i sisè de primària, que van gaudir d’un circuit obert on van poder posar en pràctica els coneixements adquirits en un entorn més dinàmic i realista. Els agents de la Policia Local van supervisar i guiar les activitats, assegurant-se que tots els participants respectaren les normes de seguretat.

Aquestes activitats pràctiques han estat molt ben rebudes per tot l’alumnat, que ha après d’una manera lúdica i participativa la importància de la seguretat viària. A més, han tingut l’oportunitat de veure en acció als agents de la Policia Local, reforçant així el seu paper com a models de comportament responsable.

Estem molt agraïts a la Policia Local per la seva col·laboració i dedicació en aquesta iniciativa, que sens dubte contribuirà a formar conductors i vianants més conscienciats i respectuosos en el futur.