Crònica d’un viatge: Fi de Curs 2024. Alumnes de 6é de Piles i Miramar. Tanquem una etapa.

Són les 8:30 i alguns alumnes ja han aplegat a la parada de bus; caretes de són mostren els nervis d’una nit plena d’il·lusió per l’aventura que els espera. Han matinat i esperen ansiosos als companys de Miramar que prompte seran amics.

Estimades famílies, amics i companys, hem estat alumnes de Miaramar i Piles quatre dies a Villatoya, població manxega prop d’Alcalà del Xúquer on alumnes de sisé han gaudit d’activititats multiaventura amb l’empresa Avenjúcar.

Escalada, Rappel, Tir amb Arc, Piragüisme al Xúquer, jocs nocturnes, banys al Balneari La Concepció,  balls i dos activitats que han estat molt especials:

Una d’elles  va ser el segon dia que vam realitzar una gran ruta pels meravellosos Canyons del Molinar junt al riu Xúquer, escalò natural a les portes de la Meseta Central i tot açò amb Lands Rover Defenders, atracció i meravella per a gaudir de l’aventura: Imagineu-se les estampes més espectaculars que pugau: una ruta per un espai amb masses forestals, canyons, gargantes fins l’antiga Central Elèctrica del Molinar. Imagineu-se també rampes escarpades, camins intransitats pel gran canyó fins un túnel de 5 km on vam tindre que endinsar-nos i escoltar històries de la seva construcció on diu la llegenda que va morir molta gent i les ànimes encara viuen. Tot el matí va estar plovent i l’alumnat gaudia de la ruta i les històries. Tots ens vam sentir protagonistes d’una pel·lícula a lo Indiana Jones.

La segona activitat també molt especial va tindre lloc el tercer dia: Rafitng;  la baixada per el riu Cabriol (Cabriel), afluent del Xúquer. Aquesta activitat va ser  la primera en el rànquing de favorites i es que l’aventura sota la pluja baixant per el riu és inenarrable i cal viure-la: vam passar nervis, vam caure de les basses, vam remar, cantar i riure. Va ser una activitat d’equip i tots ens vam sentir especials.

L’últim i quart dia vam visitar Alcalà del Xùquer, població declarada conjunt històric-artístic en 1982 i un dels pobles més bonics d’Espanya. De nou ens vam endinsar en el cor de la població i vam visitar Castell i Cueva de Masagó y del Duende.

Vora les 14:00 h dinàvem en el fantàstic restaurant de Centre Avenjúcar on Alberto, Laura i Brandon s’acomiadàvem de nosaltres.

Pujant a l’autobús, ja de tornada, caretes de tristesa mostraven la pena per l’acomiadament de l’aventura viscuda i pel record de vivències que segur queden per sempre en el cor de tots els que ho vam compartir.

Moltes gràcies a famílies, monitors i mestres de Piles i Miramar que han fet possible aquesta experiència.