APRENDRE ALEMANY A L’INSTITUT

El nostre institut té el privilegi de poder oferir als alumnes l’aprenentatge de la llengua alemanya. Tant com a primera llengua estrangera com a mode d’optativa com a segona llengua estrangera.

Aquest fet fa del nostre institut una excepció al conjunt dels centres educatius de la província i de la Comunitat Valenciana.

ALGUNS DADES SOBRE LA LLENGUA ALEMANYA

L’alemany és la llengua europea que compta amb més parlants: prop de 100 milions de persones es comuniquen en alemany a la Unió Europea. És l’idioma oficial a Alemanya, a Àustria ia Liechtenstein i una de les llengües oficials a Suïssa i a Luxemburg.

L’alemany ocupa l’onzè lloc a la llista de les llengües més parlades.

L’alemany és, juntament amb l’anglès i el francès, una de les tres llengües de treball de la Unió Europea.

PER QUÈ ÉS INTERESSANT APRENDRE ALEMANY A L’INSTITUT?

Molta gent pensa que l’alemany és una llengua difícil d’aprendre. La qual cosa potser es deu al fet que els espanyols aprenem l’alemany a edats tardanes perquè no vam tenir l’oportunitat d’aprendre’l a l’escola o a l’institut, que és quan l’aprenentatge és més fàcil una llengua estrangera.

Els xiquets i joves aprenen llengües estrangeres amb un esforç i inferior al dels adults i desenvolupen millor les seues habilitats fonètiques.

La classe d’alemany a l’educació secundària és la manera més senzilla per a adquirir una base sòlida per a continuar aprenent i poder posar en pràctica l’aprés d’una manera més fàcil i sense grans esforços.

Sprechen Sie Deutsch ?

APRENDRE ALEMANY TÉ MOLTS AVANTATGES

L’alemany és una llengua de comerç. Alemanya és el segon soci comercial més important d’Espanya. Moltes empreses espanyoles comercien amb Alemanya.

L’alemany és una llengua de ciència. Alemanya és una potència mundial en recerca i desenvolupament ofereix beques a investigadors estrangers. Aprendre alemany és en moltes ocasions un avantatge en la vida laboral i acadèmica.

És un fet que el multilingüisme és un valor pel qual hui dia tothom aposta per a afavorir la cooperació entre europeus.

L’alemany és la llengua de la literatura i la filosofia. En aprendre alemany s’obri accés a la cultura alemanya en totes les seues facetes.

L’alemany ens pot facilitar l’accés a la vida laboral. Parlar ben alemany és un plus que ens pot proporcionar clars avantatges a la nostra vida laboral. Per exemple, amb un nivell B2 es pot realitzar a més la formació dual en empreses a Alemanya.

En qualsevol cas, des del departament d’alemany del centre animem als nostres alumnes perquè aprenguen alemany amb nosaltres.