El Projecte Educatiu de Centre (PEC) defineix la identitat i el caràcter propi del nostre centre i esdevé l’eix vertebrador de les accions i relacions de la comunitat educativa.
El decret és el marc pel qual els centres han de construir una convivència positiva basada en un model global de gestió de la igualtat i la convivència.
Amb aquest canvi normatiu es pretén que el sistema educatiu valencià contribuïsca al desenvolupament d’una ciutadania crítica, constructiva i compromesa que fonamente la societat a què aspirem, més justa, democràtica i amb consciència global. Afrontem desafiaments cada vegada més complexos que requereixen l’aplicació dels aprenentatges adquirits al llarg de la vida.
L’educació és el pilar principal per garantir el benestar individual i col·lectiu, la igualtat d’oportunitats, la ciutadania democràtica i la prosperitat econòmica. La qualitat i l’excel·lència d’un sistema educatiu s’han de concebre vinculades a l’equitat, la personalització de l’atenció educativa i l’autonomia dels centres amb rendició de comptes.
Es presenten ací les normes educatives modificades per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (LOMLOE) que s’ha publicat al BOE de 30 de desembre de 2020.