Proves Homologades A2-Curs 2022/23

RESOLUCIÓ de 15 d'abril de 2024, del director general de Centres Docents, per la qual es convoquen les proves homologades del nivell A2 del Marc europeu comú de referència per a les llengües (MECRL) del curs 2023/2024. [2024/3315]

a2

PROVES PER A l'OBTENCIÓ DEL CERTIFICAT DE NIVELL BÀSIC DE L'A2

És una prova que serveix per a acreditar el Nivell A2 de competència lingüística, tal com es defineix en el Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües.

DES DEL 02/05/2023 LES PROVES HOMOLOGADES D'IDIOMES DE NIVELL A2, ESTAN EXEMPTES DE PAGAMENT PER A L'EXPEDICIÓ O DUPLICAT DEL CERTIFICAT, TANT PER A AQUEST CURS ACADÈMIC, COM PER A CURSOS ANTERIORS

Perquè serveix?

-Permet l'obtenció del certificat del Nivell A2 dels idiomes estrangers cursats en els centres docents.
-Permet accedir al primer curs del Nivell B1 dels ensenyaments d'idiomes de règim especial que s'imparteixen a les escoles oficials d'idiomes. En cap cas suposa l'obtenció d'una plaça a les escoles oficials d'idiomes, perquè per a això s'ha de seguir el procediment establit quant a preinscripció i matrícula.

Estructura: les proves homologades s'articularan en quatre parts, que avaluaran les següents activitats de llengua: activitats de comprensió de textos orals, activitats de comprensió de textos escrits, producció i coproducció de textos orals i producció i coproducció de textos escrits. S'incorporarà una tasca de mediació lingüística en l'activitat de producció i coproducció de textos escrits. Els candidats i candidates podran accedir a totes i cada una de les activitats de llengua, sense que la superació de qualsevol d'aquestes siga requisit indispensable per a poder realitzar les restants.

Durada: la prova escrita durarà aproximadament dues hores i quinze minuts i es distribuirà per destreses, de la manera següent:

1. La superació d'aquestes proves exigirà que l'alumnat demostre un nivell suficient de competència en totes i cadascuna de les activitats de llengua.
  2. La qualificació final global de la prova s'expressarà en termes d'«apte» o «no apte». Per a obtindre la qualificació final d'apte cal superar totes les activitats de llengua de la prova amb un percentatge de puntuació mínim d'un 50 % i haver obtingut un percentatge de puntuació global mínim d'un 65 %.
  3. L'avaluació de les activitats de llengua de producció i coproducció oral i escrita la durà a terme un tribunal format per dos docents de l'assignatura, a excepció dels departaments unipersonals.